ONZE GAST VERTREKT VROEGER OP EIGEN INITIATIEF, wat met de betaling ?

Opgelost!
Guido-En-Odette1
Level 3
Herent, Belgium

ONZE GAST VERTREKT VROEGER OP EIGEN INITIATIEF, wat met de betaling ?

Onze gast boekt voor 13 nachten en vertrekt vroeger, moet ik dan nachten in mindering brengen.   Zelf vind ik dat niet nodig.

Beste Antwoord
Shelley159
Top Contributor
Stellenbosch, South Africa

Hi @Guido-En-Odette1 

You can click the booking and request a change of end date to refund the guest. It's up to you whether you want to do this, but if you don't change the end date the nights will remain blocked and other guests cannot book them.

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

8 Antwoorden 8
Shelley159
Top Contributor

Hi @Guido-En-Odette1 

You can click the booking and request a change of end date to refund the guest. It's up to you whether you want to do this, but if you don't change the end date the nights will remain blocked and other guests cannot book them.

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Ik zou hier geen teruggave voor geven. 
men heeft geboekt en zelf de keuze gemaakt eerder te vertrekken.

@Guido-En-Odette1 

dat vind ik ook,   ze hadden eerst andere datums geboekt, en ik had mijn agenda voor hun aangepast,   ik vind dat dat durven is

AIRBNB zegt dan, andere mensen kunnen dan de vrij gekomen dagen boeken, maar in de praktijk gaat dat niet zomaar

als ik zelf ergens vroeger vertrek, verwacht ik geen terugbetaling, daar meet ik het aan af

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Guido-En-Odette1 
Wat je hooguit zou kunnen aanbieden:
Cancel zo spoedig mogelijk en ik geef je een refund voor de dagen die ik alsnog kan verhuren, onder aftrek van de kosten van airbnb

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Guido-En-Odette1 
Als het de keuze is van de gast en niet aan de accomodatie ligt, dan zou ik geen refund geven

ik ga mijn annulatievoorwaarden aanpassen, en niet meer op flexibel zetten..

Shelley159
Top Contributor

Hi @Guido-En-Odette1 

If you don't use flexible cancelation there are two disadvantages that I can think of. There is a filter that guests can use to only see places with flexible cancelation (I have no idea how many guests use that) and as far as I know you may rank a bit lower in searches (depending on how many other hosts in your area use flexible cancelation). 

I'm not saying it's a bad idea for you to change your cancelation policy, just keep the disadvantages in mind. Perhaps you can try a different policy for a while and see if it has any negative impact.

that is a good point of view Shelley

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf