Schade door huurder te laat ingediend

Anneke100
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Schade door huurder te laat ingediend

Helaas heb ik schade door een gast en Airbnb doet er niks mee omdat ik pas na 31 dagen een claim heb ingediend bij Airbnb waar dit binnen 30 dagen moest. Mijn mooie tegels zijn beschadigd doordat een domme gast hier ontvetter op heeft gespoten, waardoor dit erin is gebeten en de kleur van de tegels vervaagd is. Er is een lelijke vlek ontstaan en nu moet de vloer opnieuw betegeld worden. Ik kom de claim echter niet eerder indienen omdat wij ten eerste op vakantie waren dus ik kon geen klusjesman zoeken, en wij dus pas later een offerte konden opvragen nadat een tegelzetter bij ons was langs geweest. Ik kan het toch pas indienen als ik een prijs weet? Hoe kan ik een claim bij de gast indienen als ik nog helemaal niet weet hoeveel de tegels kosten (was ook een hele zoektocht want de leverancier bestond niet meer), en nog geen tegelzetter heb gevonden die een offerte kan geven? Ik vind dit echt waardeloos. Maak ik nog kans of blijft Airbnb star verwijzen naar die 30 dagen? 

7 Antwoorden 7
Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hallo @Anneke100  Misschien kun je de schade opgeven bij je eigen verzekering..?

Anneke100
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Ja dat ga ik nu proberen, bij de opstalverzekering… 

Alexandra1166
Level 2
Eersel, Netherlands

Ik heb een claim ingediend met een bedrag wat ik vermoede wat het ging kosten, later bleek het kosteloos opgelost te kunnen worden.

het ging om de klep vd airco die niet dicht ging.

 

Mogelijk wanneer je nog eens schade hebt om het zo te doen.

 

Succes!

Anneke100
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Maar alleen wordt die claim dan direct doorgezet naar de huurder die het dan moet betalen. dus dat leek me niet wenselijk? Want snel het zou meer kosten dan krijg ik te weinig, dus dat wilde ik niet…

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Ik zit momenteel ook met kosten die ik bij de gast wil claimen. Er is door de gast echter nog geen recensie ingediend. Voorheen moest je toch binnen 14 dagen indienen? Kan ik het nu na de 14 dagen indienen? 

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hai @Kirsten266 ja volgens mij is dat ook nog steeds binnen 14 dagen...maar sommige gasten geven natuurlijk geen review.

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Wim-En-Lia0 

Ik weet dat sommigen geen review achterlaten maar ik wacht wel zo lang mogelijk om mijn claim in te dienen om te voorkomen dat er alsnog een negatieve review over mij geschreven wordt

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf