Verblijf criterium om Super Host werkt discriminerend voor 1e woning bezitters.

Marjet0
Level 2
Montespertoli, Italy

Verblijf criterium om Super Host werkt discriminerend voor 1e woning bezitters.

Ik voldoe aan alle andere criteria om Super Host te zijn, maar KAN niet voldoen aan het 'verblijven' criterium: 10 voltooide verblijven in 1 jaar - of - 100 voltooide nachten en ten minste 3 voltooide verblijven in 1 jaar. 
Het huis op de site is mijn eigen, dus eerste woning, niet een tweede, vakantiewoning.
Waarom eist Airbnb dat ik een derde van het jaar uit mijn eigen huis moet? 
Voor gasten is dat toch niet van belang? Die willen dat je voldoet aan de andere criteria. Nu lijkt het naar buiten toe alsof ik niet zo'n goede host ben, terwijl het voor de gasten toch niets uitmaakt hoe lang ik uit mijn eigen huis ben? 
Volgens mij zou Airbnb dit verblijf criterium kunnen handhaven voor 2e huis bezitters, maar niet voor 1e huis woningen. Of in elk geval voor 1e woningen een veel korter verblijf met gasten dan 100 nachten. Dat haal je nooit. Misschien 25 nachten?
 
 
Het zou fijn zijn als Airbnb dit verandert. 
1 Antwoord 1
Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Marjet0 

het is een veel gehoorde klacht maar ik denk dat het ook moeilijk is om een scheiding te maken. 
1/3e uit je eigen huis klinkt ook wel heel veel ( op basis van de 100 nachten)

maar met 10 keer een weekend kom je er ook. Dat is dan weer niet 1/3 😉 

 

en waar moeten ze dan de scheiden trekken en controleren of het je 1e of 2e huis is. En of je een kamer verhuurt of helemaal of 2 kamers. Keuzes keuzes keuzes

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf