Wat doe je met gevonden voorwerpen?

Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

Wat doe je met gevonden voorwerpen?

Gevonden voorwerpen.jpg

Hoi allemaal,

 

Iedereen heeft het weleens meegemaakt. Je stapt de deur uit en terwijl je in je jas- of broekzak voelt, krijg je bijna een hartverzakking. “Waar zijn mijn sleutels?!!

 

Als je nog dichtbij huis bent, kun je vaak nog makkelijk binnen stappen en weer verdergaan met je dag. Voor gasten die in je accommodatie hebben verbleven kan dit wat lastiger zijn, vooral als ze uit een ander land komen. Dus wat doe je nou precies met die spullen die ze zijn vergeten?

 

Wat doe je met gevonden voorwerpen?

 

Stuur je de gasten een berichtje of wacht je tot zij jou contacteren? Bewaar je de spullen en zo ja, hoe lang? Stuur je ze terug op naar je gasten, en wie is verantwoordelijk voor de eventuele verzendkosten?

 

Ik hoor graag van jullie! 

Sybe

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

5 Antwoorden 5
Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Ik probeer altijd direct na vertrek het huisje te bekijken. 
Ik bel de gasten dan na en vraag ze terug te komen als het waardevol is ( en ze nog in de buurt zijn) 

 

kom ik er later pas achter, dan stuur ik ze een berichtje om te vragen of ze willen dat ik de spullen opstuur. 

een keer heb ik een iPad trui en geld nagebracht bij mensen die ik net al had afgezet op het station. Ritje heen en weer en toen konden ze nog op tijd het vliegtuig in ✈️ 

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Kirsten266 
Ik doe precies hetzelfde als jij

Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

@Kirsten266 Ik kan me voorstellen dat ze dat enorm konden waarderen toen, een iPad wil je niet zomaar kwijt! 

 

@Bob297 @Kirsten266 Wat als je niks van je gasten terug hoort, hoe lang zou je de spullen dan bewaren of wat zou je ermee doen?

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Ik verwacht wel dat mensen snel reageren en anders gaat het gewoon weg.  
losse sokken gooi ik altijd weg 😉 

Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

@Kirsten266 Haha ja die zou ik ook met een grote tang richting de vuilbak verplaatsen! 🤣

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf