Wat zijn de belangrijkste redenen waarom gasten een reservering annuleren?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Wat zijn de belangrijkste redenen waarom gasten een reservering annuleren?

Quincy_0-1724945675291.jpeg

 

Hallo allemaal 👋

 

Onverwachte situaties horen bij het leven, en dat geldt ook voor de reis als host. We hebben gemerkt dat gesprekken in onze community gaan over gasten die om verschillende redenen hun reservering moeten annuleren.

 

Heb jij te maken gehad met bepaalde situaties waarin een gast een reservering annuleerde? Heb je een communicatiestrategie om op deze verzoeken te reageren? Zijn er tips die je zou willen delen voor nieuwe hosts in deze situaties?

 

Deel je tips, aanbevelingen en advies zodat onze community kan leren van jouw ervaringen.

 

Ik hoor graag van jullie!

 

Quincy

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

7 Antwoorden 7
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

@Kirsten266 @Bob297 @Patricia3617 hebben jullie tips? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Patricia3617
Level 10
Zutendaal, Belgium

Hallo Allemaal, 

Ik moet zeggen dat ik via airbnb nog maar 2x een annulatie gehad denk ik , de eerste was omdat de zoon van onze gasten afkwam met zijn trouwdatum juist op moment dat ze bij ons zouden zijn. De 2de X was een week geleden toen de  gasten wisten dat de nieuwe paddel of tennis courts op ons Resort nog niet klaar waren (ik kan begrijpen ;hoewel onze Resort meer dan dat te bieden heeft ). bij booking wat meer annulatie, gasten geven meestal geen reden ,       ( ze komen en gaan 😂)

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Dankjewel voor het delen @Patricia3617! 2 annuleringen valt gelukkig wel erg mee! 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

Bij Airbnb heb ik zelden annuleringen en heb daar ook geen strategie voor.
Bij Booking.com is het schering en inslag. Daar wordt veel vaker een periode geboekt om deze voor de zekerheid alvast een halfjaar van te voren vast te leggen.
Bij korte verblijven in NL besteed ik daar verder geen aandacht aan.

Bij langere verblijven voor onze woningen in Curacao, bel ik altijd de gasten op, meteen nadat ze de reservering hebben gedaan. Dat creëert een meer persoonlijke band en krijg ik ook een beter idee wat de aard van de reservering is.
Gasten uit Noord, Midden en Zuid Amerika stuur ik altijd een bericht/whatsapp en probeer een conversatie op gang te brengen.
Gasten uit Australie, Canada, NieuwZeeland en de USA, boeken vaak lang van te voren en cancellen eigenlijk nooit. Vaak is dit familie bezoek of op zoek gaan naar hun roots.


Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Bob297, bedankt voor het delen! Gasten opbellen zorgt inderdaad voor bepaalde band. Overigens erg mooi dat je dit doet! Hoe reageren je gasten normaal gesproken?  

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Ik heb mijn annuleringsvoorwaarden op streng staan. Heb eigenlijk nooit tot zelden een annulering. Laatste keer was met de jaarwisseling. Die heb ik wel een refund gegeven omdat ik wist dat die weer gevuld werd. 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Dat is dan inderdaad een drukkere periode @Kirsten266. Fijn dat je dat dan wel weer hebt kunnen aanvullen met een nieuwe reservering! 

 

Ik hoop dat alles trouwens goed gaat! 🙂 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf