Hallo allemaal!
We weten allemaal dat huisregels essen...
Laatste reactie
Hallo allemaal!
We weten allemaal dat huisregels essentieel zijn om een prettig verblijf voor zowel gasten als hosts te...
Laatste reactie
Log in met je Airbnb account om verder te gaan met lezen en om samen te komen en verhalen te delen met miljoenen andere Hosts over de hele wereld.
Hallo allemaal,
Of je nu advies wilt over welke je moet kiezen, wat je moet doen in geval van annulering of nog veel meer, er zijn veel discussies over annuleringen in onze community.
Of het nu gaat om een verhuurder of een reiziger, annuleringen zijn een integraal onderdeel van het verhuurdersvak. Vandaag vroeg ik me dus af... Welke Annuleringsvoorwaarden hebben jullie gekozen voor je advertentie(s), en waarom?
Ik hoor graag van jullie!
Quincy
@Katja202 @Bob297 @Mirjam0 @Mieke0 @Kirsten266 @Tjalling2 @Alice2015 @Adriana2147 @Albartus0 @Kampeerbeleving0 @Marij550 wat hebben jullie gekozen?
Hi @Quincy
inmiddels hebben wij hem op gemiddeld gezet, want het afgelopen jaar stijgt het aantal annuleringen best en we hebben een beetje het gevoel dat gasten makkelijk boeken, maar ook heel makkelijk annuleren. En nadat we een boeking kregen met het bericht; “ik leg deze datums bij jou en een ander huisje alvast even vast, maar het kan zijn dat ik kies voor het andere huisje in de Ardennen”, was de maat een beetje vol en heb ik het drempel een beetje opgeschroefd 😊. En zo bevalt het wel goed. Zo hebben we in ieder geval een week om een nieuwe boeking te krijgen eventueel…. Maar ik moet zeggen dat het op het moment wel ongelofelijk rustig is. 😕
komt vast wel weer goed 🌺
Hoi @Katja202, dank voor je reactie! Begrijpelijk, en het geeft je inderdaad wat meer zekerheid en tijd om nieuwe reserveringen te krijgen. Rustige periodes horen er soms ook bij en wie weet brengen de volgende maanden weer nieuwe boekingen!
Merk je een verschil in de manier waarop mensen contact opnemen voor een reservering?
@Quincy
Ik heb "hard". Alleen restitutie bij annulering 30 dagen van te voren.
Vroeger had ik 60 dagen, die optie is er niet meer
Voor onze huizen op Curacao is het een groot financieel risico wanneer gasten annuleren. Ook bij 30 dagen. Er zijn niet veel mensen die minder dan 30 dagen van te voren besluiten "even" naar Curacao te vliegen.
Bij Airbnb heb ik gelukkig niet niet veel last dat gasten "voor de zekerheid" boeken en later besluiten te annuleren.
Ik bel ook elke reservering na.
Bij booking.com is dat veel erger. Daar heb je vaker dat gasten meerdere locaties tegelijk boeken. Daar vraag ik dan altijd een vooruitbetaling bij reservering. Dat geeft een groter commitment (booking regelt de betaling op Curacao niet; gasten moeten daar aan de verhuurder betalen)
@Bob297 ja grappig is dat he hoe anders het werkt met verschillende huisjes en verschillende locaties. In jouw situatie zou ik het net zo doen inderdaad.
@Quincy
Ik ervaar geen verschil in het contact met gasten op verschillende platformen zodra de reservering "definitief" is. Alleen booking.com gasten zijn een groter risico met meerdere boekingen voor dezelfde periode. Daar krijg ik ook de meeste annuleringen. Om fair te zijn tov de booking.com gasten moet ik ook zeggen dat booking.com de enige portal is die niet de betaling regelt in Curacao. Gasten moeten aan de eigenaar betalen. Dat schrikt heel wat gasten af. Die annuleren dan en in het gunstigste geval boeken ze dan bij een portal dat wel de betaling regelt
@Quincy @Bob297 Maar dus ook erg interessant dat het onmiddellijke persoonlijke contact op Airbnb werkt. Booking is koud en zakelijk en maakt dus dat gasten een zekere reserve hebben en minder vertrouwen ervaren. Terwijl bij Airbnb gasten kennelijk ervaren dat het persoonlijke contact met de host wat gefaciliteerd wordt door een vertrouwengevend bedrijf maakt dat men wel boekt.
Jaaaaaa ........ goed concept 😉