Welke talen spreken jouw gasten?

Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

Welke talen spreken jouw gasten?

Sybe_0-1684332106638.png

 

Hoi allemaal!

 

Als host ontmoet je een heleboel mensen van verschillende plaatsen. Mensen verwelkomen en hen op hun gemak laten voelen tijdens hun logie is natuurlijk de kern van dit vak! Communicatie speelt daar ook een belangrijke rol bij, maar dit verloopt niet altijd even soepel.

 

Een taalbarrière kan makkelijk optreden wanneer je niet dezelfde moedertaal spreekt. Hoewel wij Nederlandssprekenden ook heel vaak Engels kunnen verstaan en praten, geldt dit niet altijd voor onze gasten.

 

Welke talen spreken jouw gasten?

 

Zie je vaak dezelfde talen voorbij komen of verschilt het veel? En hoe zorg je ervoor dat, wanneer er een taalbarrière is, je wel met je gasten kunt communiceren?

 

Laat het me weten in de antwoorden!

Sybe

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

8 Antwoorden 8
Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hallo allemaal,

 

Wij hebben ondertussen gasten uit 39 verschillende landen ontvangen en hebben het meestal wel kunnen redden met Engels maar soms ook met handen en voeten en dat ging over en weer altijd goed 🙂

 

Groetjes Lia

Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

@Wim-En-Lia0 Dat klinkt als een hele waslijst! Heel vaak kom je er uiteindelijk wel uit, en mocht het echt niet lukken kun je altijd nog proberen gebruik te maken van bijvoorbeeld Google Translate of een andere vertaal tool!

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Sybe Ja ook dat gebruiken we natuurlijk af en toe maar meestal is het niet nodig.

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Uit deze landen hebben wij gasten ontvangen.Uit deze landen hebben wij gasten ontvangen.

 

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Wij zien vooral Nederlanders en Duitsers. Dit jaar zijn de Franse bezoekers ook ruim gestegen. Vaak snappen zij een hoop van de Engelse uitleg omdat er meestal 1 gast bij zit die de Engelse taal redelijk machtig is. 

leuk dat @Wim-En-Lia0 de verschillende landen bijhouden. Dit heb ik nog niet gedaan maar weet nog wel dat de verste bezoeker volgens het profiel uit Australië kwam maar uiteindelijk in Azië bleek te wonen. Het account was aangemaakt toen zij in Australië woonden. Dit heb ik ook al eens meegemaakt met een Nederlander die in Zwitserland had gewoond. 

Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

@Kirsten266 Duitse gasten krijgen wij ook veel hier in Zeeland! 

 

Het lijkt me een leuk idee om bij te houden waar al je gasten vandaan komen misschien ergens op een prikbord of kaart aan de muur, waar je dan met punaises de plaatsen aan kunt duiden. 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Wij hebben een globe met gaatjes er in gemaakt van alle landen waar vandaan we gasten hebben ontvangen, staat ook leuk als de verlichting er in aan is.

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

Engels, frans, duits, Nederlands, portugees, vietnamees, arabisch, pools, roemeens, oekrains,Spaans, Zuid Afrikaans, Fins, Noors,Tjechisch, slowaaks, Italiaans, Vlaams, Turks, Surinaams, Papiaments

Ik kan me redden in het Nederlands, Engels, Frans, Duits, beetje Spaan, beetje paiaments, Zuid Afrikaans

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf