klachten en vervolgens je huis vies achter laten

Opgelost!
Dieta1
Level 1
Amsterdam, The Netherlands

klachten en vervolgens je huis vies achter laten

Ik had Amerikaanse jonge gasten in mijn huis. Ik ben zelf altijd op vakantie als ik mijn huis verhuur dus alles gaat telefonisch of via Whatsapp. Ze appen dat ze zijn aangekomen en vragen direct naar de airco. Nu was het in Nederland toevallig een paar dagen warm en heb ik inderdaad een mobile airco zoals aangegeven in mijn airbnb. Ze waren niet tevreden en klagen bij airbnb, die spant een 'zaak' aan en uiteindelijk win ik en hoef ik niet de gevraagde 300E te betalen die mijn gasten vragen. Maar goed de toon is gezet, ze klagen nog een keer omdat er een fietsband leeg is (ik bied 4 fietsen als service aan, gelukkig staan er 6 dus kan ik dat pareren) Kortom heel vervelend om van dat soort gasten in je huis te hebben. Al mijn vorige gasten zijn uiterst tevreden en inmiddels ben ik super host dus je zou zeggen : aan mij ligt het niet.

Afgelopen zondag zijn ze vertrokken en je raadt het al, een gigantische chaos in mijn huis. Overal flessen, blikjes, de bedden zo achter gelaten, vuilnis niet opgeruimd. Dat is dus hun manier van zeggen dat ze niet tevreden zijn. Tja wat moet ik doen.......

Een slechte recensie zal ik ook nog wel krijgen. Super vervelend, ik ben net blij dat ik super host ben? Heeft iemand van jullie ervaring met dit soort gasten?

Ik zie jullie antwoord graag tegemoet.

Groetjes Dieta

1 Beste Antwoord
Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Dieta1 
Neem contact op met Airbnb en zeg dat je een wraak review verwacht
Schrijf alles duidelijk op.
Maak foto's om te onderbouwen hoe het is achtergelaten.
Je zult nooit een vergoeding krijgen van Airbnb wanneer je zelf meer uren hebt moeten besteden om schoon te maken.
Schrijf een review, maar hou dat kort en zakelijk

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

2 Antwoorden 2
Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Dieta1 

super vervelend! 
ik zou in dat geval zeker een duidelijke recensie schrijven om andere hosts eventueel te behoeden voor dit soort klanten. 

Ook hoop ik dat je voldoende foto’s hebt gemaakt. Je kunt dan, als het echt buitensporig veel rotzooi was, de rekening van de extra schoonmaak ( bedrijf) indienen via aircover

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Dieta1 
Neem contact op met Airbnb en zeg dat je een wraak review verwacht
Schrijf alles duidelijk op.
Maak foto's om te onderbouwen hoe het is achtergelaten.
Je zult nooit een vergoeding krijgen van Airbnb wanneer je zelf meer uren hebt moeten besteden om schoon te maken.
Schrijf een review, maar hou dat kort en zakelijk

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf