vervangend appartement aangeboden

vervangend appartement aangeboden

Ik heb voor begin 2023 een appartement gehuurd en volledig betaald op Lanzarote in Costa Teguise voor 4 weken.
Nu krijg ik een bericht van de superhost dat het door mij geboekte appartement is verkocht door de eigenaar per 1 oktober, dus dat dit niet meer verhuurd kan worden. De superhost bied mij nu een ander appartement aan, zeker zo mooi met zelfs zeezicht. Ik vraag dus om aan mij foto's te sturen van dit appartement, en ik krijg als antwoord dat die foto's niet via AirB&B kunnen worden getoond.
Vervolgens krijg ik foto's amateuristisch en via mijn 06; op deze foto's kan ik niet zien wat mij precies wordt aangeboden.
Ik zie sowieso al grijze lucht dus weinig te zien, balkon met simpel stoeltjes, en zo ingeschat op de 2e verdieping wat mij, niet al te best meer met de trap, ook niet bevalt
Is het normaal dat een gehuurd en betaald appartement zo maar kan worden geannuleerd en moet ik dat accepteren
Wat zijn mijn rechten in dit geval. 

3 Antwoorden 3
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Jeanien1 

De host kan de foto's gewoon als bijlage via email aan u sturen, dus dat is geen excuus.

Het "andere appartement" kan alleen aan je worden aangeboden als dit ook op Airbnb staat EN beheerd wordt door dezelfde host. In dat geval kan een "wijziging reservering" door de host worden doorgevoerd, welke je vervolgens kunt accepteren (of niet).

 

En anders zal de host de boeking moeten annuleren en ontvang je alle geld retour.

 

Dank voor de reactie. De foto's heb ik, maar slechte amateur foto's op mijn mobiel. Deze staat dus inderdaad niet op de AirB&B site. 
Dat is ook mijn zorg. Ik wacht nu op antwoord van de "ondersteuning".
Annuleren is idd een optie, maar ik vind niets betaalbaars, alleenstaand, met hond, geboekte vlucht en voor 4 weken op deze termijn.

Well I have contact with the host the offered appartment is not free these days. In a few days she will make pictures from especially the balcony. After this I decide if I take the new offer.
 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf