Extra kosten

Anne-Pie0
Level 1
Alblasserdam, Netherlands

Extra kosten

Goedenavond, bij verhuur moet ik per verblijf kosten betalen aan de camping waar mijn chalet staat. Dit voor oa in en uitchecken en service. Ik zou dit graag doorberekenen aan gasten maar wil het niet als schoonmaakkosten verpakken omdat dit een hele verkeerde indruk zou wekken.

Hoe kan ik een extra kostenpost toevoegen?

Bedankt alvast!

Anne

3 Antwoorden 3
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo @Anne-Pie0 ,

Dat is niet mogelijk. Je zult het moeten doorberekenen in je prijzen of moeten vermelden in je adverentie dat je het extra in rekening gaat brengen. Het eerste is ver weg het eenvoudigst.

Bovendien als je het "schoonmaakkosten" zou opvoeren, wordt er door Airbnb  ook BTW over berekend.

Met vriendelijke groeten,Emiel

 

Lenie1
Level 2
Montaigu-de-Quercy, France

Ik moet toeristen belasting afdragen. Hoe en waar kan ik dit op de site bij het tarief vermeld krijgen.

Ik vraag nu dit contant te voldoen.

 

Kayleigh6
Level 2
Lunteren, Netherlands

Het is helaas niet mogelijk deze extra kosten aan te geven en automatisch te laten gaan, je kunt ze wel aangeven en dan dit in de reservering vermelden. Dus het gesprek met de gast benoemen dat die kosten er zijn, misschien ook in de huisregels zetten en vervolgens kun je via het resolutie centrum per gast aangeven of je een geldbedrag wilt betalen of aanvragen. Hier kan je dan ook neerzetten waarvoor en de gast moet dit accepteren. 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf