[Gesloten] Nieuw vanaf mei: antwoord op jullie vragen

Catherine-Powell
Ex Airbnb
Ex Airbnb
Malibu, CA

[Gesloten] Nieuw vanaf mei: antwoord op jullie vragen

Hoi allemaal, 

 

Het was fantastisch om afgelopen week al jullie vragen te lezen en te merken dat jullie over het algemeen positief zijn over wat er in mei geïntroduceerd is. Ook heel erg bedankt voor jullie suggesties over nieuwe functies. En natuurlijk was het goed om verbeterpunten te krijgen voor toekomstige updates. Jullie openheid en medewerking is heel waardevol. 

 

Sinds 3 mei hebben we veel feedback vanuit de community verzameld via ons Early Access programma, het Communitycentrum en de hostclubs. Daarnaast hebben we ook verschillende feedbackworkshops met hosts gehouden, zodat we persoonlijk met jullie in gesprek konden. In jullie vragen en opmerkingen zat veel overlap, dus daarom ga ik graag dieper in op de upgrades die we onlangs uitgebracht hebben. 

 

We hebben uit bijna vijftig vragen de meestgestelde vragen gekozen en er een paar gecombineerd die over vergelijkbare onderwerpen gaan. Benieuwd naar onze antwoorden? Lees dan snel verder!

 

 

1: Hoe bepaalt Airbnb welke verbeteringen uitgebracht worden? Volgens ons zijn er wel wat goede functies, maar andere dingen waar mensen om hebben gevraagd lijken niet te worden aangepakt. 

Gesteld door host: @Mike-And-Jane0 

 

Goede vraag. Er spelen meerdere factoren bij deze beslissingen, zoals je je waarschijnlijk wel kunt voorstellen. 

 

We doen er alles aan om de belangrijkste services van Airbnb voor zowel hosts als gasten te perfectioneren. Daarom hebben we de volledige reis van gasten en hosts in kaart gebracht, van aankomst tot vertrek en alle stappen daartussenin. Het resultaat hiervan? Een uitgebreide 'blauwdruk' van de Airbnb-ervaring waarin elk scherm, elk beleid en elk contactpunt met Airbnb Support is opgenomen. 

 

Met deze blauwdruk kunnen we nu een duidelijk overzicht maken van de feedback van onze community van hosts en gasten. Het maakt niet uit of deze nu binnenkomt via supportvragen, Social Media, recensies, dit forum of workshops op locatie. Zo kunnen we prioriteiten stellen en bij elke update de juiste verbeteringen uitbrengen. We hopen dat jullie hier wat van merken. Sinds de introductie van deze updates in 2021 hebben we meer dan 340 verbeteringen uitgebracht.

 

Dit is pas het begin. Er is namelijk nog veel meer werk te doen. Daarom blijven we ook voor onze volgende updates naar jullie feedback en verzoeken luisteren. 

 

Hopelijk geeft dit wat duidelijkheid over hoe wij bij Airbnb bepalen welke verbeteringen we voorrang geven. Het verwerken van feedback van hosts staat centraal in ons werk. Bedankt voor jullie inzet en aanwezigheid in het Communitycentrum.

 

 

2: Gezien deze ontwikkelingen en het toenemende belang van gastvrijheid binnen onze community, wordt de hostpas binnenkort beschikbaar voor alle hosts (en dus ook voor hosts van hele woningen)?

Gesteld door hosts: @Felicity11@Lina88@Leo3395@Sarah5000, en @Keshav7 

 

Het is geweldig dat de hostcommunity zo enthousiast is over de nieuwe hostpas. 


Daarom overwegen we om de hostpast niet alleen voor hosts van kamers beschikbaar te maken. De hostpas moet voor een betere band tussen hosts en gasten zorgen. We geloven dan ook dat deze functie veel potentie heeft. Maar eerst zijn we benieuwd wat host van kamers van de nieuwe hostpas vinden.

 

Ik zou alle hosts willen aanraden om hun nieuwe profielvelden in te vullen. Gasten willen meer weten over de ruimte die ze boeken en die informatie zoeken ze waarschijnlijk eerst op jullie nieuwe profielen, ongeacht het advertentietype. 

 

Heel erg bedankt voor deze vraag en de feedback.

 

 

3: Kunnen jullie ook een gastenpas introduceren? Bij veel gasten staat helaas niets op hun profiel, maar misschien verandert dat als ze meer opties krijgen?

Gesteld door hosts: @Kitty-and-Creek0@Clara116@Christine615@Mariann4@Laurelle3, en @KatieKayMead0 

 

Meerdere hosts hebben hiernaar gevraagd. Ik ben zelf ook host en daarom weet ik hoe belangrijk het is om voor aankomst meer informatie over mijn gasten te krijgen. Zoals ik net al zei, is de pas een leuke nieuwe functie en hiermee kunnen we in de toekomst voor nog meer verbinding met gasten zorgen. Maar alle hosts en gasten kunnen nu meer over zichzelf vertellen in hun profielen. We hopen dan ook dat meer mensen in onze community iets over zichzelf delen.


Bedankt voor de vraag, Kitty en Creek. Iemand van het Airbnb-team was te gast in jullie accommodatie en vertelde dat jullie fantastische hosts zijn. Hosts zoals jullie maken Airbnb zo speciaal.

 

Ik wil ook graag onze andere hosts bedanken die het idee van de gastenpas voorstelden, onder wie Clara uit Florida (VS), Christine uit Kansas City (VS) en Marianne uit Bergen (Noorwegen).

 

 

4: Waarom hebben jullie de optie om promoties aan te passen uit de kalender verwijderd?

Gesteld door host: @Christian2086 

 

Hoi Christian, we hebben veel feedback ontvangen van onze hosts in het Communitycentrum en hostclubs over dit onderwerp, dus ik ben blij dat we hier rechtstreeks op kunnen ingaan. 

 

De kalender is een heel belangrijke tool en onderdeel van de app die onze hosts het meest gebruiken. We wilden deze nog gebruiksvriendelijker maken, dus alle prijsfuncties staan nu op één overzichtelijke plek. In het nieuwe instellingengedeelte van je kalender kun je nu je aangepaste promoties instellen. Klik hiervoor op het instellingenpictogram, dan Tarieven en vervolgens Promoties. Dit is toegankelijk op alle platforms, inclusief desktop computers en je mobiele app. Zodra je aangepaste promoties hebt ingesteld, zijn deze zichtbaar wanneer je de relevante kalenderdatums aanpast. De huidige werkwijze hebben we ook veranderd, zodat het op alle platforms makkelijker is om bestaande promoties te verwijderen en nieuwe in te stellen. 

 

Je feedback benadrukt echter het belang van het aanpassen van bestaande promoties. Daarom is het plan om deze functie weer terug te brengen voor aangepaste promoties. Als je in de tussentijd je kortingspercentage wilt wijzigen, kun je dat doen door een aangepaste promotie te verwijderen en een nieuwe aan te maken.


We stellen de community op de hoogte wanneer jullie bestaande promoties weer kunnen aanpassen. Bedankt voor de feedback. Daarmee kunnen we de ervaring voor hosts verder verbeteren. 



5: Ik vind het echt een grote stap achteruit dat ik de regelsets niet kan aanpassen in deze kalenderweergave. Kunnen jullie de regelsets weer toevoegen?

Gesteld door hosts: @Tara44 en @Brux0 

 

De kalender is een van de belangrijkste functies voor hosts, dus we zijn altijd op zoek naar manieren om deze te verbeteren.

 

We hebben aanzienlijke veranderingen aangebracht in het aanpassen van de kalender. Ons doel is om de ervaring voor hosts daarmee te verbeteren. Er is nu meer transparantie doordat het totaalbedrag wordt weergegeven dat gasten betalen. Daarnaast tonen we nu ook de kortingen/promoties die op elke datum zijn toegepast. Met de functie Accommodaties vergelijken kun je nu ook de gemiddelde prijzen van accommodaties in jouw omgeving vergelijken. 

 

Vanwege dit soort nieuwe functies hebben we het aanpassen van de kalender vereenvoudigd, zodat het gehele proces niet te ingewikkeld wordt.

 

Daarom hebben we regelsets uit de enkele kalenderweergave verwijderd, omdat die functie hier niet optimaal werkte (er werden bijvoorbeeld geen verschillende kleuren getoond). In plaats daarvan staan de regelsets in de meervoudige kalenderweergave (ga op een computer naar het tabblad Kalender). Daar kun je ook regelsets bewerken. In deze weergave kun je regelsets een kleur geven, zodat je ze snel herkent. 

 

Regelsets zijn belangrijk en we willen jullie de juiste ervaring geven. We gaan nog meer feedback van hosts verzamelen om zo de ervaring omtrent regelsets te optimaliseren. Bedankt voor je vraag en feedback. 



6: Eerder kregen hosts advies van prijstips, maar deze functie bestaat nu niet meer. Is hier een reden voor?

Gesteld door hosts: @Elena487 en @Daniel1651 

 

Bedankt voor je vraag, Elena. Fijn dat je de prijstips nuttig vond. 

 

We weten hoe belangrijk het is dat hosts de tarieven in hun omgeving begrijpen en toegang hebben tot zo veel mogelijk informatie. Begin mei hebben we daarom de functie Accommodaties vergelijken geïntroduceerd. Voor het eerst kunnen hosts hun tarieven vergelijken met het gemiddelde tarief van zowel geboekte als niet-geboekte accommodaties in de buurt. Deze nieuwe functie houdt rekening met meer dan honderd verschillende factoren om te bepalen welke accommodaties vergelijkbaar zijn met die van jou. Uit boekingen blijkt hoeveel vraag er is, maar we hopen dat je met de functie Accommodaties vergelijken je prijsstrategie kunt bepalen. We sturen deze feedback door naar ons productteam voor verder onderzoek. 

 

Daniel vroeg ook hoe we bepalen welke accommodaties vergelijkbaar zijn. We kijken naar criteria zoals locatie, type accommodatie, kamers, voorzieningen, recensies, beoordelingen en welke accommodaties gasten vaak nog meer bekijken.


Elena, het is ook echt fijn om te zien dat je als Superhost-ambassadeur andere hosts zo goed helpt en zo actief bent hier in het Communitycentrum. Daniel, bedankt voor je bijdrage aan de Adviesraad van hosts.



7: Ik gebruik een channel manager voor mijn werkzaamheden als host. Werkt de nieuwe functie Prijzen vergelijken ook met deze tool?

Gesteld door hosts: @Sabrina-And-John0 en @Charlotte40 

 

Heel erg bedankt voor jullie vraag, Charlotte, Sabrina en John.

Gezien de vertrouwelijke aard van de functie Prijzen vergelijken, is deze op dit moment enkel beschikbaar via het Airbnb-platform. We laten het weten als dit in de toekomst verandert. 

 

Bedankt voor al jullie werk als communityleiders, Charlotte, Sabrina en John. We zijn onzettend dankbaar voor jullie ongelooflijke impact in jullie buurt. 

 

- - Einde van de vraag- en antwoordronde - - 



Bedankt allemaal voor jullie doordachte vragen en opbouwende feedback. Ik ben heel blij dat we hier in het Communitycentrum onze gedachten en ideeën hebben uitgewisseld.

 

Hartelijke groet, 

Catherine



0 Antwoorden 0

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf