Additonele kosten per persoon bij boeking

Opgelost!

Additonele kosten per persoon bij boeking

Hallo,

 

Wij zijn net begonnen met het verhuren van ons huisje. Ons huisje staat op een vakantiepark. Hierdoor hebben wij een aantal verplichte kosten die afhankelijk zijn van het aantal gasten die overnachten. Denk bijvoorbeeld aan toeristenbelasting en bedlinnen pakketten.  Hoe kan ik dit in de advertentie inrichten dat deze kosten automatisch bij de boeking verschijnen?

Jullie hulp wordt zeer gewaardeerd.

 

Groet,

Rens en Eugenie

1 Beste Antwoord
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Rens63 

 

Waarschijnlijk moet je eerst "professional tools" activeren in je account om de belasting sectie te kunnen gebruiken.. De optie toeslag voor linnengoed staat volgens mij gewoon onder "bijkomende kosten", zoals aangegeven. Hoe er rekening mee dat de toeristenbelasting door airbnb apart wordt uitbetaald. (Dus elke boeking heeft dan 2 uitbetalingen)

 

https://www.airbnb.nl/help/article/2499/using-professional-hosting-tools

 

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

5 Antwoorden 5
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Rens63 

 

Toeristenbelasting kun je opgeven in de belastingsectie van de advertentie.

Emiel1_0-1646176673172.png

 

Linnengoed kosten kun je opgeven onder bijkomende kosten:

 

Emiel1_1-1646176810023.png

Of aangeven in de omschrijving wat deze kosten zijn en deze via resolutiecentrum apart bij de gast in rekening brengen.

 

Hallo Emiel1,

 Dank voor je heldere antwoord. Echter heb ik nog twee problemen hiermee. Beide opties heb ik niet beschikbaar op de plaatsen die je aangeeft. Op andere plekken in de website kan ik dit ook niet vinden. Heb jij daar misschien een oplossing voor?

 

Groet,

Rens

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Rens63 

 

Waarschijnlijk moet je eerst "professional tools" activeren in je account om de belasting sectie te kunnen gebruiken.. De optie toeslag voor linnengoed staat volgens mij gewoon onder "bijkomende kosten", zoals aangegeven. Hoe er rekening mee dat de toeristenbelasting door airbnb apart wordt uitbetaald. (Dus elke boeking heeft dan 2 uitbetalingen)

 

https://www.airbnb.nl/help/article/2499/using-professional-hosting-tools

 

Hoi Emiel1  ik heb een aanvullende vraag hierop: kun je de kosten voor beddengoed ook per persoon doen? wij hanteren dat namelijk en het is best oneerlijk als ieder hetzelfde betaald maar per persoon wordt het dan goedkoper of duurder 

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Jesse589 
Dat zou je via toeslag per gast kunnen regelen.

Staat bij je kalender

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf