AirBNB verzoek persoonlijke info tbv toeristenbelasting

Loes43
Level 1
Aalsmeer, Netherlands

AirBNB verzoek persoonlijke info tbv toeristenbelasting

Hallo

Ik kreeg vorige maand een mail van bnb met het verzoek persoonlijke gegevens aan te vullen via een link omdat BNB va 1 jan belasting gaat innen.

Ik vertrouwde her niet en belde BNB.

De helpdesk wist het niet (Zuid-Amerikaanse of zo) en googelde op gemeentesite. 

Maar vond het daar ook niet.

Ik moest de gemeente masr bellen.

Sinds die tijd ben ik minimaal 2 x gebeld door BNB en 1x voicemail gehad met dringende verzoek de benodigde gegevens in te vullen vóór 1 januari omdat het anders niet goed gaat bla bla ...

Het is nog steeds pas oktober!!

Ik vind dit vaag en het lijkt wat mij betreft op phishing of zo.

Vraag me af of andere BNB host dit ook hebben ontvangen en zo ja wat zij met die info doen

Ik betaal netjes toeristenbelasting met aangifteformulier van gemeente.

Vandaag die afdeling gebeld en die zeggen dat het gewoon op de vertrouwde manier kan.

Vraag me af of andere BNB host dit ook hebben ontvangen en zo ja wat zij met die info doen.

4 Antwoorden 4
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Loes43 

 

Ik zie in je advertenties dat je via het boekingsformulier geen toeristenbelasting heft.

(Wat wel een gebruikelijke methode is, maar niet verplicht).

In sommige plaatsen (zoals Amsterdam) wordt de Toeristenbelasting door Airbnb zelf geind en afgedragen.

 

Weet je zeker dat het gaat over Toeristenbelasting en niet hierover:

EU-Voeg-je-belastinggegevens-toe

 

Loes43
Level 1
Aalsmeer, Netherlands

Via boekingsformulier toeristenbelasting weet ik niet hoe. Gast over Europese belasting

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Loes43 je moet de gegevens invullen, zijn al meerdere topics over in het forum en online te vinden

  ik ben zelf ook 3 keer gebeld en heb het nu maar ingevuld ondanks dat het pas in januari start. 
Ze willen gewoon geen hosts kwijtraken omdat het vanaf januari een verplichting is voor hen

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

Klopt bij mij hetzelfde verhaal. Mails en gebeld. Is geen phising het is echt het CC die belt en ke wil helpen om t goed in te vullen.

Groetjes Katja

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf