Basisprijs geeft afwijkende tarieven

Basisprijs geeft afwijkende tarieven

Hallo,

 

Ik heb een basisprijs van 100 euro ingevoerd. Als ik naar de kalender ga, zie ik dat de nachttarieven voor de zondagen variëren tussen de 135 en 150 euro, de andere dagen staan wel op 100 euro. En als ik naar de advertentie ga zie ik een nachttarief van 121 euro.

 

Kan iemand mij laten weten als ik een basisprijs invoer, hoe het dan kan dat de tarieven hoger uitpakken en hoe ik dit kan oplossen?

 

Groet,

Tanja

13 Antwoorden 13
Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

@Tanja270 weet je zeker dat je je slimme tarieven hebt uit staan?

Groetjes Katja

@Katja202  ja, ik heb het nog even gecheckt. Slimme tarieven is uitgeschakeld, ik heb een basisprijs van 100 euro ingevoerd en de regelsets waar ik mee aan het stoeien was heb ik verwijderd. Als je een basisprijs invoert, is dat toch een standaard prijs voor alle nachten, lijkt mij? Zie hieronder;

basisprijs.PNG

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

@Tanja270 Dat denk ik ook. Ik denk ff wachten tot 1 van de toppers reageren. Die weten t vast net n beetje beter. Sorry

Groetjes Katja
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Tanja270 

 

ik zie dat in je advertentie een "early discount" wordt aangeboden, dus dat betekent dat er sowieso rulesets actief zijn ! Daarnaast kun je ook een tarief voor het weekend hebben ingesteld of een tarief voor bepaalde weken. Dus het is toch zaaks om al je prijs-instellingen even na te lopen, want "dat alleen een basistarief is ingesteld" en "regelsets zijn verwijderd'  is niet het hele verhaal.

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

@Emiel1 ik had al gekeken naar een tarief voor bepaalde weken bij mijzelf, maar kon dat niet vinden. Zou je een screenshot willen sturen waar dat veranderd kan worden? dan leer ik ook nog weer wat vandaag 😉

 

Groetjes Katja

regelset.PNG

@Katja202 Je gaat dan naar je kalender, dat zie je helemaal bovenaan. Succes!

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

@Tanja270 @Emiel1  Top, thanks!

Groetjes Katja
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Katja202 

 

Zonder regelsets kan het ook, kies "aangepast tarief voor bepaalde week instellen" bij in sectie weekkorting, dan "toevoegen"

Idem voor bepaalde maand in sectie maandkorting

 

Emiel1_0-1629396323408.png

 

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

@Emiel1 Ongelooflijk wat weet jij veel. Ik ga gelijk ff kijken, want met de regelsets lukt het niet. Dank je. Groetjes

Groetjes Katja
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Katja202 

 Airbnb vond blijkbaar ook dat ik goed mijn best deed, want kreeg voor de 2e keer een Airbnb-tas + sleutelhanger toegestuurd ! 

 

Succes met hosting,

Emiel

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

Jij mazelaar 😉

Groetjes Katja

@Emiel1 

 

Bedankt voor je reactie. Ik had de ingestelde regelset verwijderd met de kortingen maar zag nav jouw bericht dat de kortingen er inderdaad nog instonden. Ik heb de kortingen verwijderd en heb het nachttarief op min. en max. 100 euro gezet, wat nu inderdaad goed gaat.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf