Borg toevoegen

Opgelost!
Dorinda11
Level 1
Maastricht, Netherlands

Borg toevoegen

Hallo,

 

Wij zouden graag een bedrag in rekening willen brengen voor het gebruik van water en elektriciteit. Dit omdat het gebruik van water en elektriciteit op Curacao nogal erg duur is. Hoe kan ik dit toevoegen? Normaal doe ik dat met een borg, maar de borg wordt niet bij het bedrag opgeteld. Of is het de bedoeling om de prijs te verhogen?

Groetjes,

Dorinda

1 Beste Antwoord
Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Dorinda11 
Het is ook handig om ook meteen de borg en het verbruik water en elektra in je (automatische) antwoord aan de gast te bevestigen. Niet Europese gasten moeten er een week van te voren ook aan herinnerd worden dat ze contant geld mee moeten brengen. Paypal vind ik daarvoor veel te duur en gebruik ik alleen maar als het niet anders kan.
Kosten doorbereken kan ook via het resolutie centrum van Airbnb, maar daar heb ik nog geen ervaring mee
https://www.airbnb.nl/help/article/251/als-een-host-om-meer-geld-vraagt

 

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

6 Antwoorden 6
Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

Als je de prijs verhoogt met een gemiddelde dan zal het gebruik alleen maar stijgen. Er is immers voor betaald.
Je beloont dat ook niet de gasten die zuinig omspringen met energie. (bij mij is de bandbreedte tussen de € 50 en € 250 per week)

Ik laat m'n beheerder de meterstanden opnemen en breng dit bij de gasten in rekening.

Dat zal vast wel kunnen via Airbnb maar mijn europese gasten laat ik een waarborg betalen op m'n bankrekening. Met die waarborg verreken ik het verbruik van water en electra en de dag na check-out staat het saldo weer op hun rekening.
Loopt nu al ruim een jaar perfect.

Heel soms wordt de borg contant betaald aan de beheerder, maar dan heb je gedoe met wisselgeld.

Dorinda11
Level 1
Maastricht, Netherlands

Beste Bob,

 

Bedankt voor je berichtje en je input.

Hier kan ik iets mee. Het is zo jammer dat je dit niet kunt regelen van air B&B.

Zoals jij het beschrijft, doen wij de boekingen via onze site en via Micazu. Dat gaat altijd prima. Maar hier krijg ik het niet geregeld.

Ik ga het in de tekst opnemen op de site.

Nogmaals dank.

 

Groetjes,

Dorinda

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Dorinda11 
Het is ook handig om ook meteen de borg en het verbruik water en elektra in je (automatische) antwoord aan de gast te bevestigen. Niet Europese gasten moeten er een week van te voren ook aan herinnerd worden dat ze contant geld mee moeten brengen. Paypal vind ik daarvoor veel te duur en gebruik ik alleen maar als het niet anders kan.
Kosten doorbereken kan ook via het resolutie centrum van Airbnb, maar daar heb ik nog geen ervaring mee
https://www.airbnb.nl/help/article/251/als-een-host-om-meer-geld-vraagt

 

Family272
Level 1
Mechelen, Belgium

Ik kreeg hiertoe de reactie dat het volgens de airbnb regels niet mag om het aldus te doen. Wij werken normaal met een google FORM die vraagt om de waarborg voor vertrek op onze rekening te storten die dan wordt teruggestort na vertrek van de gasten. Blijkbaar kan airbnb je daarvoor beboeten als je op die manier werkt? Dat hebben jullie dan nog niet ondervonden?

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

in PM beantwoord

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Dorinda11zie mijn voorgaande bericht. was vergeten je te taggen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf