Gas en elektriciteit verbruik

Hilde391
Level 2
Groede, Netherlands

Gas en elektriciteit verbruik

Beste mensen,

Vaker komen mensen bij ons overnachten met elektrische wagens ?
Verrekenen jullie het extra elektriciteitsverbruik ?

Hoe verrekenen jullie het gas en elektriciteitsverbruik ?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden,

 

 

2 Antwoorden 2
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Opladen elektrische auto is geen faciliteit die standaard hoort bij een verblijf, Zet dat evt. ook on de huisregels. Vaak is stroomvoorziening in het huis er ook niet op berekend. Als er echt geen mogelijkheid tot opladen in de buurt is (laadpaal, tankstation), dan zal men dat eerst moeten vragen en uiteraard  ook  betalen. Je kunt geld vragen via resolutiecentrum of evt. cash. Bij een huidige consumentenprijs van Euro 0,23 per KwH kost een oplaadbeurt van een middenklasse auto als snel minimaal 10 Euro, afhankelijk van accucapaciteit.

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Hilde391 @Emiel1 

Als het een zelfstandig huis is met eigen meter, kun je het oplossen door de meterstanden te noteren.
Als ik met mijn auto bijna leeg zou aankomen en helemaal vollaad, ben je al gauw € 20 electra kwijt.
Als gast ben je blij dat je 's-nachts kun bijladen en er is dan ook niets op tegen om daar voor te betalen.

Let er wel op dat je installatie erop is ingericht.

Een auto laden, electrische oven aan, een broodrooster en/of een haarfohn trekken heel wat stroom.

In NL heb ik alleen nog mensen met electrische fietsen gehad. Daar heb ik niets voor berekend.
In Curacao zijn de kosten van water en electra erg hoog. Daar bereken ik het door aan de hand van de meterstanden.

Als ik daar een gemiddeld tarief zou gebruiken, lijden de goeden onder de kwaden en is er geen noodzaak tot zuinig energie gebruik.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf