Heb je een prijsstrategie voor je accommodatie?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Heb je een prijsstrategie voor je accommodatie?

Quincy_0-1669914727112.jpeg

Hallo allemaal,

De prijs van je accommodatie is een van de belangrijkste factoren waarmee gasten rekening houden wanneer ze beslissen waar ze zullen verblijven. 🏡

Het vinden van de beste prijsstrategie is niet eenvoudig, want je moet weten in welke regio de advertentie staat, het type pand, of de ruimte geheel of gedeeld is, de belangrijkste voorzieningen, het tijdstip van het kalenderjaar... kortom, een enorme reeks factoren die bepalend zijn voor de dagprijs!

Door een scherpe prijs aan te bieden kan je advertentie opvallen en zich beter positioneren in de zoekresultaten, waardoor je nog meer boekingen en gasten aantrekt.

En hoe zit het met jullie? Hoe passen jullie je aan veranderingen met betrekking tot de vraag in verschillende tijden van het jaar aan en hoe bepalen jullie je prijsstrategie? Maken jullie gebruik van tools voor prijsconfiguratie zoals aangepaste prijzen of kortingen om bezoeken aan jullie advertentie te stimuleren? 💵

Ik hoor graag van jullie! 😃

Quincy

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

14 Antwoorden 14
Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Quincy

dit is al de tweede keer dat ik een heel verhaal heb getypt op mijn telefoon en dat mijn reactie niet te zien is en het scherm na de knop ‘beantwoorden’ weer terug schiet naar de Engelse forum website…

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Dus dan een tweede poging om mijn verhaal te typen:

het begin was ik wel huiverig om verschillende prijzen te hanteren. Ik heb toen een weekje de Airbnb prijzen gebruikt maar daar stopte ik al snel mee toen iemand 2,5 maand vooruit boekte ( in het weekend) en men voor de allerlaagste bodemprijs kwam.

Nu doe ik mijn prijzen zelf: begin van de lente gaat de prijs steeds een stukje omhoog, na september weer naar beneden.
Mijn weekenden zijn altijd duurder behalve hoog zomer.

de vakanties zet ik altijd dicht tot ik zelf weet of ik op vakantie ga. Als ik ga, dan regel ik vervanging voor de Airbnb ( lang leve mijn ver weg wonende moeder die het Airbnb leven dan als een uitje ziet) Ik zet overigen altijd de vakanties van noord midden en zuid dicht en die prijzen zijn dan ook hoger.

November december en januari heb ik echt de laagste prijzen behalve in de kerstvakantie. De dagen rond oud en nieuw en kerst heb ik even duur als hoogzomer.

ik heb wel het idee om me nog eens in de Duitse vakanties en feestdagen te verdiepen want dat zijn wel frequente boekers

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hoi @Kirsten266, er is op dit moment een probleem gaande met het plaatsen van reacties in het Communitycentrum 😞

Interessant! Dankjewel voor het delen! Ik heb van andere Hosts (en vrienden) begrepen dat er inderdaad vaak reserveringen uit Duitsland binnenkomen. Ik denk dat het misschien wel waard is om je inderdaad daarin te verdiepen 👀

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Ronald114
Level 6
Ouddorp, Netherlands

Lage prijzen met Kerst zijn niet vol te houden. Kosten verwarming zijn giga.  Er ontstaat een soort omgekeerd aanbod denk ik, in de zomer goedkopen dan in de winter, toch?

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Ik behoor tot de "low budget" accommodaties en mijn prijzen zijn de laagste in mijn regio.

Mijn doelgroep is dan ook mensen met een beperkt budget, en dat zijn vaak (internationale) studenten, werknemers uit Oost Europa, of iemand die tijdelijk door omstandigheden even wat minder te besteden heeft. (Momenteel heb ik ook een Oekrainse vluchtelinge als gast)

 

1 kamer(tje) behoorde ooit tot de top10 goedkoopste Airbnb accommodaties in NL, zal het binnenkort nog eens checken....

 

Ik gebruik "Smart Pricing" met een kleine bandbreedte. Mijn kalender staat maar enkele weken in de toekomst open voor boekingen. Ivm de energiecrisis bekijk ik komende tijd de lange termijn weersverwachting en pas daar de prijzen op aan (ivm verwachte energieverbruik)

 

Mocht het echt stevig gaan vriezen, dan stop ik tijdelijk met verhuur, want dan is het niet de moeite waard en gaat de verwarming op de spaarstand.

 

 

 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Emiel1, dankjewel voor het delen van je bericht! 

 

Qua weersverwachtingen, ben je al wat meer te weten gekomen over je plannen om misschien de boel even te pauzeren? 

 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Ronald114
Level 6
Ouddorp, Netherlands

@Emiel1 , ik zit ook in mijn maag met hoge energiekosten als het koud wordt. Zou het apart berekend kunnen worden? Kan een OVK niet vinden.

Linda3242
Level 4
Spijk, Netherlands

Dag Quincy,

 

Mijn strategie wil nog wel eens wijzigen. In ieder geval geen automatische prijzen, maar ik voer de prijzen handmatig in. Het vakantiehuis wordt het hele jaar gebruikt, dus ook in de winter met hoge gasprijzen. Daarom heb ik de prijs per nacht verhoogd en de schoonmaakkosten (die ik uitbesteed) 

eraf gehaald. Nu probeer ik de lange termijn verhuur, dus vanaf 28 dagen. Met korting. Vaak heb ik boekers die langer blijven, in het afgelopen voorjaar twee Spaanse dames die voor werk op de universiteit naar Nederland kwamen. En nu een echtpaar wat 'tussen twee huizen' zit. Ik ben benieuwd hoe dit gaat lopen. 

 

Met vriendelijke groet, 

Linda 😃

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

@Linda3242, dankjewel voor je bericht! 🙂

 

Ik denk dat velen inderdaad de prijzen omhoog hebben gehaald i.v.m. de hoge energiekosten. Ook erg fijn dat je op dit moment gasten hebt!

 

Heb je nog meer reserveringen ontvangen voor de komende wintermaanden?

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Linda3242
Level 4
Spijk, Netherlands

Dag Quincy,

 

Mijn gasten vertrekken morgen en ik heb nog geen nieuwe boekingen. 

Maar ik maak me er geen zorgen over, de boekingen komen vast wel. 

Graag wil ik deze strategie met lange boekingen - meer dan 28 dagen - met forse korting graag uitproberen. 

 

Met vriendelijke groet,

Linda 

Ronald114
Level 6
Ouddorp, Netherlands

Heeft de organisatie een oplossing voor de hoge energielasten? Zoals bijvoorbeeld een naheffing energie binnen het contract? We zullen toch moeten proberen om ook in de koude maanden te hosten, bij mij loopt dat beter dan in de zomermaanden. Voorstel?

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

@Quincy wij hebben de steady Eddy strategie. Een beetje een mix van Airbnb en ons zelf. Ik heb Airbnb pricing aanstaan, maar net als Emiel een kleine bandbreedte en niet te duur. Onze prijzen zijn in vergelijk met de omgeving laag en dat heeft er wel voor gezorgd dat we een aantal boekingen hebben gehad met wat problematische gasten. De gevalletjes voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en dan vervolgens de Shepherd's hut als een zwijnenstal achterlaten. Verstopte douche putjes, bloed all over the place en tomatentapenande in mijn dekbedden, maar niet in de dekbedhoezen (echt de detective in me snapt nog steeds niet hoe die vlekken er in gekomen zijn) Pannen die eigenlijk gelijk de prullenbak in kunnen, omdat ze beyond repair zijn ... dat zeg maar. Gelukkig zijn dit soort gasten ver in de minderheid, maar dat heeft er wel voor gezorgd dat we van minimaal 2 nachten naar minimaal 3 nachten zijn gegaan. We wilden de prijzen niet omhoog gooien, maar door naar drie nachten te gaan is de overal prijs wat hoger en verdienen we dus iets meer aan een verblijf. Immers de kosten worden verspreid over drie nachten. Als er dan een gast komt die er voor zorgt dat ik nieuw beddengoed moet kopen, dan speel ik in iedergeval gelijk. Standaard geef ik vriendelijk edoch beslist dit door in de reviews en geef ik aan dat ik deze mensen niet opnieuw te gast wil. Ik ben alleen wel benieuwd wat dit voor gevolg heeft voor de gasten. Daar ben ik nog niet achter gekomen.

 

De steady Eddy strategie zorgt er wel voor dat mensen terugkomen heb ik het gevoel.

 

 

Groetjes Katja
Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

@Katja202 Dat is inderdaad heel vervelend als je gasten het zo achter laten. Merk je dat goed dat als je je prijs lager zet je meer problematische checkouts hebt?

 

De vraag of je iemand opnieuw te gast wilt is met de Winter Update veranderd naar of je de gast zou aanraden, wat een invloed heeft op hun reputatie. 😃

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

@Sybe Voor een onderzoek vindt ik het een beetje een te groot woord zeg maar 🙂 Maar in ons eerste half jaar (goedkoper geprijsd) 5x voorgekomen en in ons tweede gehele jaar (duurder want enkel drie nachten kunnen reserveren) 2x voorgekomen. En aangezien je het in deze wereld maar 1x goed kunt doen. Doen we nu gewoon drie nachten minimaal en ik moet zeggen dat bevalt echt uitstekend. Beetje relaxter allemaal en je hebt zo een beetje de kans je gasten te leren kennen. 

Groetjes Katja

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf