Hoe moet ik de prijs van mijn advertentie in 2023 bepalen?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hoe moet ik de prijs van mijn advertentie in 2023 bepalen?

Quincy_0-1672933464351.png

 

Hallo allemaal,

 

De laatste paar maanden zijn voor ons allemaal moeilijk geweest met stijgende prijzen voor voorzieningen in veel landen. Dat gezegd hebbende, een van de meest interessante (en meest gezochte!) discussies hier in het Communitycentrum gaat over prijsstrategie, hulpmiddelen en gelegenheden zoals lokale evenementen. 

 

Nu we 2023 ingaan, wat waren jouw grootste lessen over het beheren van de prijzen in 2022 en wat hoop je dit jaar uit te proberen?

 

Ik kijk uit naar jullie reacties en hoop dat we hier tips met elkaar kunnen delen.

 

Quincy

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

13 Antwoorden 13
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

@Katja202 @Emiel1 @Wim-En-Lia0 @Bob297 @Kirsten266 wat zijn jullie plannen?

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

Jaarlijks onderzoek ik de prijzen van vergelijkbare concurrenten. Ik ga dan wat boven het gemiddelde zitten.
Ik begeleid de gasten intensief, zowel voor als tijdens hun vakantie. Ook bij vertrek verzoek ik ze een review te plaatsen. Die helpen enorm.
In NL heb ik in de wintermaanden de tarieven verhoogd om de gestegen kosten te compenseren

In NL blijven de reserveringen doorlopen. Tot ver in 2023. Gasten vanuit de gehele wereld. Laatste tijd veel gasten uit Spanje, Duitsland, USA, UK, CAN en Belgie.

In Curacao had ik een bezetting van 84% over 2022. Het grootste probleem voor 2023 zullen de prijzen van de vliegtickets zijn en de onrust bij gasten vanwege de inflatie in hun land van herkomst. Toch heb ik m'n prijzen met 5% verhoogd. Op dit moment zijn m'n reserveringen voor 2023 al 50% van wat ik over 2022 behaalde. Ook schrijf ik jaarlijks gasten aan die in het verleden bij ons verbleven zijn. Iedere keer weer leidt dat gelukkig weer tot positieve reacties. Een goede manier om weer even "top of mind" te komen in de enorme zee van aanbieders.

Ik besteed ook meer andacht aan de opmaak van de advertenties. Met name de eerste 6 foto's moeten eye catchers zijn.

Over de schoonmaakkosten twijfel ik nog. In NL doen we dat zelf, maar in Curacao besteden we dat uit.
Sommige gasten ergeren zich aan toeslagen. Voor hen kan ik de schoonmaak kosten beter in het dagtarief stoppen. Daarmee benadeel ik dan weer mensen die langere tijd blijven. Dat ei moet ik nog leggen.
Ik neem wel alle Airbnb kosten voor m'n rekening.

Ik heb ook niet alle eieren in één mandje. Het verschilt vreemd genoeg van jaar tot jaar en woning tot woningwaar de boekingen vandaan komen



Al met al ben ik toch gematigd positief over 2023

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Dankjewel voor je gedetailleerde uitleg @Bob297! Je hebt alles wel voor elkaar zo te zien 🙂

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

Oi @Quincy tuurlijk kom je nu met deze vraag 😅. Ik was namelijk net aan het prakke denken wat ik eens zou gaan doen. Ik wil namelijk dat we betaalbaar blijven en niet zoals iedereen hier in de buurt doet de prijzen flink op jagen. Wij zijn dan dus ook aan de goedkopere kant hier in de buurt. Maar aan de andere kant hebben we net een paar gasten gehad die de boel behoorlijk op stelten hebben gezet en met als gevolg nieuwe dekbedovertrekken en een nieuw dekbed moeten aanschaffen en dan sta je in 1x op nul. Uiteraard was dit wel DE kans om weer even leuke dekbedjes te shoppen, maar gezien alles duurder is geworden is dat dus ook duurder geworden .... al met al ... alles overwogen hebbende ... zijn we toch maar een paar euro duurder geworden. Wel drie 🤣 .... hihi

Groetjes Katja
Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Echt jammer zulke gasten @Katja202 maar helaas zitten die er zo af en toe tussen...wel gezellig om nieuwe dekbedovertrekken aan te schaffen 😉

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hoi @Katja202, erg jammer dat je zulke gasten hebt gehad 😞 

 

Ik hoop dat je ze niet meer krijgt 🙏 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

Hai @Quincy 

Het grappige is dat de gast persoonlijk naar mij reageerde met excuses.(uiteraard nav de review)  Volgens mij zelfs via de airbnb app. En ze ook uitlegde hoe het waarschijnlijk gekomen was. En later via de app vroeg ze of ze nog wel terug mocht komen. Nou dat vind ik super als iemand er zo ruiterlijk mee omgaat en vervolgens is de gast voor mij dan ook meer dan welkom terug en dat heb ik haar ook verteld. Ere wie ere toekomt. 🙂

 

 

Groetjes Katja
Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hai @Quincy wij hebben natuurlijk ook zitten rekenen (alles is duurder geworden) en om ons heen gekeken wat de andere hosts doen en hebben ons tarief met 4 euro verhoogd.

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hoi @Wim-En-Lia0! Het is altijd wel een goede manier om te kijken wat de anderen om je heen qua prijs vragen. Dit deed ik vroeger ook 🙂

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Ik ben nu 1,5 jaar aan het hosten. In het begin had ik alles standaard op 97 euro. Dat ging ik al snel aanpassen.
Nu zit ik in de weekenden op 115 en richting het hoogseizoen 125. 

Ik heb hier geen calculaties voor gemaakt maar kijk naar de omgeving en doe daar iets bovenop. 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Wederom ook een goede manier om je prijs te bepalen 🙂 @Kirsten266 

 

Verwacht je dat je je prijzen nogmaals moet aanpassen? 

 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Barbera0
Level 8
Elburg, Netherlands

Hallo allemaal!

 

Voor dit jaar heb ik mijn prijzen met een paar euro verhoogd - in lijn met wat er bij de met mijn accommodatie vergelijkbare listings in mijn omgeving is gebeurd. Er komenl steeds meer B&B's (niet op Airbnb overigens) bij in mijn buurt, dus ik wil wel concurrerend  blijven wat betreft mijn prijs.

Deze en volgende maand tot aan de voorjaarsvakantie heb ik de kamer geblokkeerd - vooralsnog heb ik voor dit jaar sowieso nog helemaal geen boekingen, maar die komen er ongetwijfeld op enig moment, wanneer er ook weer meer te doen is in de buurt en wanneer de mensen er weer op uit gaan.

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Dat is zeker een goede manier om te peilen wat de prijzen in de buurt zijn @Barbera0

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf