Probleem met een huurder

Rob8685
Level 2
Willemstad, Curaçao

Probleem met een huurder

Bon dia

 

Ik heb momenteel een probleem met een huurder. Ze kwamen maandag aan, gaven meteen aan dat het verhuurde niet klopte met de advertentie. Ze huren 1 van de 2 villa’s en maken gebruik van het gezamenlijke zwembad. Daar ben ik altijd heel duidelijk in, ook in de advertentie dat je het zwembad deelt. Ze gaven direct aan dat ze ervan uit gingen dat het zwembad privé was. Dat heb jij ik meteen bestreden. De villa is s verbouwd, daar heb ik ze van op de hoogte gesteld, ook nog een filmpje gestuurd hoe het geworden is eerder deze maand toen het af was. Een dag later gaven ze aan dat ze dachten dat wij zelf in het 2de huisje woonden. Ze waren blijkbaar bekend met het feit dat er 2 huisjes waren. Was ook duidelijk in het filmpje, tekst en foto’s. 
Dinsdag informeerden ze dat de kluis niet werkte. Ik beloofde een vervanging te regelen. Dat lukte woensdag en donderdag niet. 
hierop stuurden ze op vrijdag een bericht, dat ze compensatie wilde, ik communiceer slecht, kluis moest vrijdag vervangen zijn en er hing geen rookmelder zoals in de advertentie aangegeven. Deze moest ook vrijdag geregeld zijn. Kluis is vervangen, rookmelder opgehangen. 
zwembad is maandag voordat ze kwamen omgeslagen, algen groei. Ik ben er dagelijks mee bezig, spreek ze ook op dinsdag en woensdag. Ik liet ze de teststrip ze en, alle waarden goed alleen chloor laag. Ze kunnen het zwembad gebruiken, doen de mensen in voorste huisje ook. 
dan heb ik ook nog boodschappen voor ze geregeld bij aankomst, die hebben ze nog niet terugbetaald aan mij.

 

Hoe moet ik hiermee omgaan? Wat kunnen jullie voor mij/ons hierin betekenen? Ik denk dat ze vanaf het begin de confrontatie opzochten. Het huisje is veel mooier geworden na de verbouwing (6 weken hard werken, extra slaapkamer, nieuwe keuken, mooie porch erbij) maar ze zoeken meteen naar datgene wat er niet is. Zelf denk ik, als ze alleen een rookmelder missen uit de advertentie, dat we het heel goed doen! Dan moet je ook nog weten dat we hier alleen met shutters werken, geen glas hebben; dus altijd ventilatie.

 

wat kan jullie hulp zijn hierin?

 

vriendelijk groet

Rob de Wolf, superhost

4 Antwoorden 4
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Bon dia @Rob8685, dit is wel erg vervelend. Dat van de rookmelder klinkt overigens een beetje tricky omdat je dit namelijk wel had aangeven in je advertentie (nu hebben ze reden om te klagen). 

 

Ze hebben je wel een kans gegeven om de aangegeven problemen op te lossen, dus in principe zou alles weer oké moeten zijn. Zijn je nu nog steeds in je huis @Rob8685? Hoe heb je dit uiteindelijk opgelost? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Rob8685
Level 2
Willemstad, Curaçao

Uiteindelijk gaven ze aan niet voor de boodschappen en water/Electra te willen betalen. Dat accepteer ik niet, dus aangegeven dat ze beter kunnen vertrekken en annuleren, dan krijgen ze geld terug. Ook heb ik een andere accomodatie aangeboden.  Ze wilden graag blijven. Boodschappen betaald en ook aan het einde de water/Electra. Zwembad was ook weer helder. Ik hoop oprecht dat ze een leuke vakantie hebben gehad. 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Dankjewel voor de update @Rob8685! Fijn dat alles dan toch nog (soort van) goed is afgelopen. Woon je zelf trouwens op Curaçao? Ik ben er namelijk redelijk vaak omdat mijn ouders er een huis hebben. 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Rob8685
Level 2
Willemstad, Curaçao

Ja ik woon zelf ook op Curaçao. Heerlijk!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf