Uitbetalingsproblemen

Kim2445
Level 2
Temse, Belgium

Uitbetalingsproblemen

Beste mede-verhuurders, hier onder las ik het ook reeds, maar bij onze accommodatie (in Belgie) hebben we weinig tot geen problemen gehad in het verleden, en stonden uitbetalingen een dag later op onze rekening. Sinds Juli zijn er al verschillende gasten geweest en zijn we tot twee weken later nog steeds aan het wachten tot het geld op onze rekening komt te staan. Ze blijven in aankomende betalingen staan, waarbij de datum van betaling reeds verstreken is. Ook hebben we volgens AirBnb recht op een vergoeding ten gevolge van de covid situatie, deze stond gepland op 2 mei, maar ook deze staat nog steeds in aankomende betalingen.. iemand met gelijkaardige problemen? Oplossingen? Contactgegevens? Bedankt! 

9 Antwoorden 9
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Kim2445 

 

Ik heb ook een dergelijk probleem met 1 betaling. Via contactpagina een bericht gestuurd. Na 1 week (!) kwam er antwoord: we zoeken het uit. Nog niets weer vernomen....

Maar goed, je kunt dus een bericht sturen via de contact pagina.

Bellen schijnt nogal moeizaam te zijn (lange wachttijden)

 

Soms biedt twitter uitkomst (@AribnbHelp), reageren wel wel sneller, maar aan uitbetalingszaken kunnen ze zelf weinig doen. Ze zullen het doorsturen naar de afdeling die uitbetalingen doet (voor ons: Airbnb Londen)

 

Met vriendelijke groeten,

EMiel

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Kim2445 

Aanvulling:

 

Als u een bepaald minimum bedrag hebt ingesteld, dan zullen betalingen uiteraard pas plaatsvinden als minimum bedrag bereikt is.

Ik ontvang mijn recente betalingen gewoon nog steeds de dag na inchecken (ook vandaag nog eentje) , dus betaling-systeem van Airbnb werkt nog als vanouds.

 

Met vriendelijke groet,

Emiel.

 

Margje0
Level 2
Laren, Netherlands

Ik ben nog niet zo lang host maar wil wel even kwijt dat ik de bereikbaarheid van airbnb echt treurig vind! Is er niet een Nederlands telefoon nr wat je kan bellen als je vragen/problemen hebt.

Ik heb nu contact via mail i.v.m een uitbetaling die ik na 8 dagen na het uit checken van mijn gasten nog steeds niet heb gekregen! Er komt geen reactie en telefoneren naar het buitenlandse nr voor dringende zaken schiet ook niet op. Ik krijg een bandje en word dan in de wacht gezet...

Kan ik nu fluIten naar mijn geld?

Ik vind het hosten erg leuk om te doen maar de communicatie met airbnb maakt me aan het twijfelen of ik hier wel mee door wil gaan!

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Margje0 

 

In je transactie-overzicht staat de betreffende  transactie met de uitbetalingsdatum (toekomstige transacties).

Als deze datum al verstreken is en de uitbetaling niet vrijgegeven is, dan kun je via de contact-pagina's een bericht sturen. Maak wel de juiste keuzes uit de menu's.

Het duurt helaas momenteel lang voordat je bericht in behandeling genomen wordt.

Er is wel een telefoonummer van Airbnb in NL (020 5 222 333.) , maar daarmee wordt je doorgestuurd, dus engelstalige conversatie,  en ook hier lange wachttijden.

 

"naar je geld fluiten" heb ik nog nooit meegemaakt, tot nu toe alle betalingen ontvangen en ja, incidenteel wordt een uitbetaling wel eens niet automatisch vrijgegeven (Meestal is er dan iets bijzonders met de reservering geweest). In dat geval dus een bericht sturen. Komt er geen enkel antwoord, dan is Twitter (account: AirbnbHelp) nog een optie.

 

Met vriendelijke groeten,

Emiel

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Kim2445 @Emiel1 

 

Ook wij ontvangen onze uitbetalingen op tijd, ik heb in de 2.5 jaar dat we onze studio op Airbnb hebben staan 2x contact op moeten nemen omdat er geen uitbetaling binnen kwam.

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Kim2445, heb je onderhand al wat gehoord van Airbnb of een uitbetaling ontvangen? 

 

Dit is het bericht wat ik een paar dagen geleden van Airbnb heb ontvangen.

 

Nogmaals dank voor het aangeven van een probleem met de betalingen tussen (18-20 juli). Het team dat de betalingen beheert, heeft het probleem geïdentificeerd en het probleem zou nu opgelost moeten zijn. Als je je Transactiegeschiedenis bekijkt, zou je nu de betaling moeten zien, omdat deze weer opnieuw is gepland. Je zult zo snel mogelijk uitbetaald worden.

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Aukje1
Level 1
Hulshorst, Netherlands

Hi Quincy, ik heb hetzelfde probleem. Ik vermoed dat het komt omdat de reserveringsdatum gewijzigd is. Ik heb een aantal keer contact opgenomen met Airbnb maar ik heb nog geen reactie gehad (ongeveer anderhalve week later...) Bellen lijkt ook niet te werken, dus het zou fijn zijn als je me ook kunt helpen 🙂

Kim2445
Level 2
Temse, Belgium

Hey @Quincy 

 

Helaas na twee telefonische contacten nog geen betalingen gehad. Blijkbaar moeten we een bedrijfs account aanmaken, ook als privé persoon. Wanneer we dit willen aanmaken, moeten we een ‘selfie’ trekken om te vergelijken of onze foto gelinkt kan worden aan ons identiteitsbewijs. Dit is na 25x een foto door te sturen, nog steeds niet aanvaard. Telkens dezelfde boodschap “we kunnen niet bevestigen dat jij het bent”.. begint stilaan hopeloos te worden. 

We zullen nog een 3e maal bellen 🙂

 

 

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Kim2445 

 

Als je geen bedrijf hebt en het ook niet verplicht is je land voor je verhuuractiviteiten, hoef je ook geen bedrijfsaccount aan te maken. Overigens kan een prive-account gewoon "omgezet" in een bedrijfsaccount door er bedrijfsgegevens aan toe te voegen (ik heb dat begin dit jaar gedaan, maar heb nog nooit een selfie behoeven te uploaden). Uiteraard verandert er wel e.e.a, in NL zijn bijv. BTW nr en registratie in Handelsregister verpicht. 

Zie ook: https://www.airbnb.nl/help/article/1321/

 

vr.gr.,

Emiel

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf