Vakantiehuis verkocht, account overdragen.

Claudia1819
Level 2
Nederland, CO

Vakantiehuis verkocht, account overdragen.

Beste mede verhuurders,

Wij hebben ons vakantiehuisje verkocht en ik zou graag mijn Airbnb account overdragen aan de nieuwe eigenaren.
Ik heb al een beetje gezocht op de community en kom eigenlijk alleen posts van een aantal jaar geleden tegen die zeggen dat dit niet mogelijk is.

 

Is dat nog steeds zo? Zo ja, en wat als ik alle gevens gewoon omzet naar de nieuwe eigenaren? Dus  de persoonsgegevens, email, bankrekening etc en mijn id bewijs wat ik heb moet sturen verwijder. Krijgen zij dan niet gewoon de melding om een nieuw id bewijs te uploaden?

 

Met vriendelijke groet,
Claudia

8 Antwoorden 8
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Welkom @Claudia1819, het beste is om de nieuwe eigenaren gewoon een nieuwe account aan te laten maken om misverstanden te voorkomen. 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Hoi @Quincy ,

 

Bedankt voor je antwoord. Als ik het dus goed lees kan het wel wat ik vraag maar hebben ze het liever niet. 

Is er overigens een reden waarom Airbnb niet wilt dat er accounts worden overgedragen? Dit zal vast niet de eerste keer zijn dat iemand dit wil en vast ook niet de laatste keer. Ik vraag me dus af waarom dit niet kan. 

met vriendelijke groeten,

Claudia

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Claudia1819 

Ik kan me voorstellen dat het soms jammer is dat de historie niet kan worden overgedragen.
Zeker als er veel (goede) reviews zijn.
Misschien dat ABB bang is dat onder nieuw eigenaarschap de kwaliteit niet hetzelfde blijft

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hallo @Claudia1819 @Bob297 @Quincy 

 

Wat @Bob297 aangeeft daar dacht ik ook aan, jij hebt bepaalde recensies en sterren gekregen en dat moeten de nieuwe eigenaren natuurlijk nog maar waar zien te maken.

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Claudia1819

 

Je account laten overnemen is misleidend en onethisch omdat jij de persoon bent die de account heeft aangemaakt. 

 

Ik zag dit toevallig in het contentbeleid van Airbnb staan over wat niet geaccepteerd wordt "pogingen om zich als iemand anders of een andere entiteit voor te doen". Dit is wat er eigenlijk gebeurd wanneer je je account door iemand anders laat overnemen aangezien de reviews zijn verkregen toen jij de account nog beheerde. 

 

Dit is dan ook de reden waarom Airbnb dit niet toestaat.

 

Succes! 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Claudia1819
Level 2
Nederland, CO

Hallo allemaal!,

Bedankt voor jullie antwoorden. Met de nieuwe verkopers hebben we afgesproken dat ze een eigen account gaan aanmaken. 

Met vriendelijke groet,
Claudia

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Dankjewel voor de update @Claudia1819😃

 

Suc6!

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Desiré31
Level 2
Losser, Netherlands

Hoi @Claudia1819 ik ben op zoek naar dezelfde informatie als jij 1,5 jaar geleden. Jullie hebben destijds de nieuwe eigenaren een eigen account aan laten maken. Kun je iets delen over hoe dat gegaan is met boekingen die al gepland stonden na de overdracht van het huis? 

Superhost of Casa Desiré Valencia.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf