Wat hoort er volgens jou niet in een woning en waarom?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Wat hoort er volgens jou niet in een woning en waarom?

Quincy_0-1660235085614.jpeg

 

Hallo iedereen!

 

We praten zo veel over de dingen die we in onze woningen hebben, of het nu meubels zijn, of unieke voorzieningen.

Een ding waar we het niet echt over hebben is wat er NIET in een woning hoort.

 

Dus, mijn vraag aan jullie allemaal is... wat denk je dat niet thuishoort in een woning?

 

Is er een soort van meubilair dat je denkt dat is een complete no-go? Voorzieningen die volgens jou meer moeite zijn dan ze waard zijn? Heb je ooit iets toegevoegd aan je advertentie en het daarna verwijderd omdat het problemen veroorzaakte?

 

Laat het weten in de reacties! 😃

 

Quincy

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

7 Antwoorden 7
Guido-En-Odette1
Level 3
Herent, Belgium

Rommel in de kasten. 

Te oude gebrekkige meubelen.  Afgedankte spullen.

 

 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Dankjewel voor het delen van je antwoord @Guido-En-Odette1! 😃

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Mieke0
Level 8
Amsterdam, The Netherlands

Dit is zo aan smaak onderhevig en ik heb allang gemerkt dat de gasten die het leuk vinden om te komen ook van mijn spullen houden. Soms antiek, soms alleen heel oud of soms zelfs niet meer te gebruiken. De gasten die daar niet van houden komen niet niet. Maar gelukkig blijven er genoeg over die van mijn oude kostbare herinneringen houden. Deze vraag kun je nooit goed beantwoorden. Net zo goed als de een juist niet op een boot wil wonen/huren en de ander niets liever.

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Erg goed uitgelegd @Mieke0! 👍

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Cristina1944
Level 2
Zoetermeer, Netherlands

Ik denk dat wat en no go is vuil en kapotte meubels, verder is het een kwestie van smaak denk ik. Ik huur een kamer in mijn huis en houd het neutraal, wit en eenvoudig meubilair, de kamer is comfortabel en schoon en tot nu toe zijn al mijn gasten zeer comfortabel thuis geweest.

 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Dat kan inderdaad echt niet @Cristina1944! Ergens moet er een grens zijn lijkt mij 😃

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Klarieke0
Level 7
Koekange, Netherlands

@Quincy Ik hou erg van hergebruik in de woning. Ik trek een grens bij vies. Ik heb bijvoorbeeld extra theelichtjes in een emaille maatbeker van de kringloop staan die gasten kunnen pakken. De bank was ooit mijn eigen bank,  ik heb een oude rookstoel van marktplaats opnieuw bekleed. Ik zorg dat het schoon en netjes is,  tweedehands spullen knap ik op. Maar als het vies is of kapot gaat het eruit. Ik hou niet van teveel spullen want 1) die moet je schoonhouden en 2) het is fijn voor gasten als ze zelf nog wat spullen kwijt kunnen. Ik zorg dus voor wat lege kastplanken en lades in zowel de slaapkamer als de keuken en de badkamer.

 

Wat er echt niet hoort is persoonlijk. Wij hebben wel boeken en tijdschriften maar geen televisie. Er is wel goede WiFi dus wie echt wat wil kijken kan dat op eigen apparatuur doen. Wij kiezen voor een volledig ingerichte keuken omdat we geen ontbijt etc. verzorgen.

 

Wat me wel opvalt is dat gasten soms heel hoge verwachtingen hebben. Wij hebben goede zonwering en gordijnen en er staat een ventilator. Ik lever geen airco,  dat vind ik onnodig. Maar daar denkt niet iedereen zo over.

 

Ik denk dat het helpt om dicht bij jezelf te blijven. Als je ruimte bij jou past en je in je advertentie duidelijk bent over wat er wel en niet is scheelt dat al een hoop.  Het is mijns inziens onmogelijk om het voor iedereen perfect te doen 😊

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf