flexibele kosten

Opgelost!
Rob7189
Level 2
Nederhorst den Berg, Netherlands

flexibele kosten

mijn recreatiehuis staat op een bungalowpark . gasten zijn verplicht om bedlinnen van het park af te nemen ook moet ik toeristen belasting innen 
ik heb een 6 persoons huis en niet elke boeking bestaat uit 6 personen 
hoe kan ik deze flexibele kosten toeristen belasting en bedlinnen per persoon in mijn extra kosten opnemen

 

1 Beste Antwoord
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo @Rob7189 ,

 

Linnengoed kun je opgeven in menu "tariefinstellingen" onder "andere standaard toeslagen" (kies uit menu "toeslag voor linnengoed")

Toeristenbelasting  kun je invoeren onder menu "lokale wetgeving" en dan de juiste belastingsoort kiezen. NB Je moet dan ook persoonlijke belastingnrs etc van de Gemeente eenmalig invoeren, en die zijn soms moeilijk te vinden bij de Gemeente...

De toeristenbelasting (TB) wordt dan vervolgens automatisch toegevoegd aan een reservering op een aparte regel en ook in je Transactie historie als aparte betaalregel te vinden. Ik heb dit zelf nu vanaf 1 januari en het werkt op zich goed, alleen bij annuleringen altijd goed checken dat de TB ook verrekend wordt,want dat gaat wel eens fout.

NB als je de belasting-optie niet beschikbaar hebt onder "locale wetgeving", moet je "professional tools" activeren binnen je account.

Met vriendelijke groeten,

Emiel.

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

5 Antwoorden 5
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo @Rob7189 ,

 

Linnengoed kun je opgeven in menu "tariefinstellingen" onder "andere standaard toeslagen" (kies uit menu "toeslag voor linnengoed")

Toeristenbelasting  kun je invoeren onder menu "lokale wetgeving" en dan de juiste belastingsoort kiezen. NB Je moet dan ook persoonlijke belastingnrs etc van de Gemeente eenmalig invoeren, en die zijn soms moeilijk te vinden bij de Gemeente...

De toeristenbelasting (TB) wordt dan vervolgens automatisch toegevoegd aan een reservering op een aparte regel en ook in je Transactie historie als aparte betaalregel te vinden. Ik heb dit zelf nu vanaf 1 januari en het werkt op zich goed, alleen bij annuleringen altijd goed checken dat de TB ook verrekend wordt,want dat gaat wel eens fout.

NB als je de belasting-optie niet beschikbaar hebt onder "locale wetgeving", moet je "professional tools" activeren binnen je account.

Met vriendelijke groeten,

Emiel.

Rob7189
Level 2
Nederhorst den Berg, Netherlands

ik ben een beetje ontstemd dit advies klopt uiteindelijk niet ik kan namelijk niets iets als linnengoed toevoegen en de optie bij tools toeristen belasting moet ik zelf kunnen innen en moet ik ook afdragen

dus ook daar heb ik niet veel aan 

Rob7189
Level 2
Nederhorst den Berg, Netherlands

Emiel ik probeer steeds jouw oplossing te volgen maar dat lukt niet en dat komt omdat de extra kosten als linnen goed voor mij niet mogelijk zijn die optie staat namelijk niet weer gegeven

Rob7189
Level 2
Nederhorst den Berg, Netherlands

en ik snap ook niet in jouw voorbeeld linnengoed per reservering gasten betalen extra per persoon en dat varieert van 1 tot 6 gasten ik zie ook geen mogelijkheden om extra kosten op te voeren voor baby voorzieningen als bedje en kinderstoel 
kan aan mij liggen maar zo wordt ik niet gelukkig van deze site

 

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Rob7189 

Ik gebruik de optie "Toerisenbelasting" zelf ook (automatisch innen en zelf afdragen) en dat werkt prima.

Dus heb voor de volledigheid maar even 2 schermafdrukken (linnengoed, toeristenbelasting) toegevoegd, hopelijk wordt het dan duidelijker.

 

vr.gr.,

Emiel

 

 

airbnb1.jpgairbnb2.jpg

 

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf