startersvragen

Anonymous
Niet van toepassing

startersvragen

Ik woon op een half uur bussen van Amsterdam en overweeg mijn woning via Airbnb onder te verhuren aan (liesft Nederlandse)  toeristen. Ik heb een paar simpele vragen:
- is er een goede kans om te verhuren? Het is vlakbij Amsterdam en de provincie kent vele trekpleisters
- is het de bedoeling dat de gasten al mijn spullen gebruiken, bv. de keuken, koelkast, oven etc.?
- is het raadzaam kostbaarheden zoals een computer weg te zetten?
- wie is aansprakelijk bij schade of diefstal (bv. als ze per ongeluk een deur open laten staan)?
- kan ik vragen of de gasten de tuin af en toe besproeien?
- is een week van zaterdag tot zaterdag gebruikelijk?
- hoe maak ik afspraken over schoonmaak en wat zijn de ervaringen daarmee?
- welk weekbedrag is redelijk?

 

1 Antwoord 1
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Anonymous!

 

Ik zal even een paar antwoorden geven op je vragen. Ik ben zelf voor een poosje host geweest. 

 

- is er een goede kans om te verhuren? Het is vlakbij Amsterdam en de provincie kent vele trekpleisters - Ja, ik denk dat dit geen probleem is sinds het OV erg goed geregeld is. 
 
- is het de bedoeling dat de gasten al mijn spullen gebruiken, bv. de keuken, koelkast, oven etc.? - Je kunt zelf bepalen wat je beschikbaar wilt stellen voor je gasten. 
 
- is het raadzaam kostbaarheden zoals een computer weg te zetten? - Ja, het best is om al je kostbare spullen op te bergen om schade of diefstal te voorkomen. 
 
- wie is aansprakelijk bij schade of diefstal (bv. als ze per ongeluk een deur open laten staan)? - ERG BELANGRIJK om door te nemen https://www.airbnb.nl/help/article/279/wat-is-de-airbnb-verhuurdersgarantie
 
- kan ik vragen of de gasten de tuin af en toe besproeien? - Je zou dit aan je gasten kunnen vragen maar houd er rekening mee dat de gasten ook hun eigen schema hebben en eigenlijk ook niet echt hun verantwoordelijkheid is. 
 
- is een week van zaterdag tot zaterdag gebruikelijk? - 
- hoe maak ik afspraken over schoonmaak en wat zijn de ervaringen daarmee? - Je kunt je gasten vragen om de boel netjes te houden of je kunt ze aanbieden om tussentijds een keer langs te komen om schoon te maken. Dit hangt allemaal heel erg af van hoelang een reservering duurt. 
 
- welk weekbedrag is redelijk? - Mijn advies is om je eigen buurt op Airbnb te zoeken en bij andere hosts te kijken naar wat ze per week vragen. Uiteraard hangt de prijs ook af van hoe groot je appartement  je appartement is, locatie, is het modern?, etc.. 
 
Suc6!

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf