Bieden jullie extra diensten aan?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Bieden jullie extra diensten aan?

Quincy_0-1635433800024.jpeg

 

Hallo allemaal,

 

Het verwelkomen van reizigers en hen voorzien van comfortabele accommodatie is een gemeenschappelijk doel voor alle hosts.

 

Sommige hosts vermelden dat zij andere diensten aanbieden of zouden willen aanbieden, zoals het bereiden van maaltijden, verhuur van fietsen, kajaks of andere uitrusting, of het ophalen en afzetten van reizigers bij het treinstation tegen een extra vergoeding. Hoewel ik in de andere community's heb gelezen dat het aanbieden van dergelijke diensten soms afhankelijk kan zijn van plaatselijke regelgeving, zou ik dit graag met jullie willen bespreken.

 

Bieden jullie extra diensten aan je gasten aan of ben je van plan dit misschien in de toekomst te doen? Wat voor soort service zou volgens jou een nuttige aanvulling zijn op een verblijf?

 

Ik ben benieuwd naar jullie meningen en ervaringen over dit onderwerp!

 

Quincy

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

22 Antwoorden 22
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

@Wim-En-Lia0 @Bob297 @Emiel1 @Mirjam0 @Mieke0 @Sina25 @Sineke0 @Katja202 bieden jullie ook extra's aan tegen een vergoeding? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Sineke0
Level 10
Mill, Netherlands

@Quincy  ik bied aan om eventueel boodschappen te doen en koud te zetten als mensen laat arriveren. Dit heb ik maar 1 keer gedaan , zeer tot tevredenheid van de gasten. Die man , een Engelse dokter die hier met een arts uit Duitsland en 1 uit ik geloof Frankrijk , een vergadering hadden gepland. Hij zei tegen me , heb je mijn vrouw soms gebeld want je hebt precies de ontbijtspullen gekocht die ik thuis ook eet en heerlijk vind :)) 

Verder ben ik altijd bereid om als taxi te fungeren na een concert weleens gedaan. Bij aanvang breng ik ze naar de trein en na afloop haalde ik ze op.

Laatst ook een jongeman die naar een nieuw verblijfadres in Duitsland moest weggebracht. Ik vond het zo zielig dat hij anders 100 euro taxi moest betalen. Ik zei als je een door mij gegeven zelftest doet en dat is negatief dan breng ik je wel en zo gezegd zo gedaan. Het gaf mij een goed gevoel dat ik iets voor die hardwerkende jongeman kon doen.

Zo komen aangeboden diensten soms vanzelf op je pad 🙂


Fijne dag iedereen !!

 

 

 

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hallo @Quincy @Sineke0 

 

Wat mooi @Sineke0 super!! Wij bieden ook af en toe extra diensten aan, als gasten wat langer verblijven doe ik (meestal gratis) de was voor ze, Wim haalt of brengt sommige gasten naar het busstation. Hij heeft ook een keer gasten die een maand bij ons verbleven voordat hun nieuwe huis klaar was geholpen met verhuizen, ze hoefden toen alleen de benzine te betalen. 

 

Fijn weekend allemaal!

Sineke0
Level 10
Mill, Netherlands

Wat leuk om te lezen !! Bij sommige gasten die een tijd verblijven krijg je bijna een familie gevoel. Als ze dan zeggen "we zijn al 6 jaar on the road maar nog nooit ergens iets als thuis gevoeld en bij jullie hebben we dat wel" kijk dat voelt goed en dan is het net een beetje familie als ze vertrekken. Met anderen heb je dat gevoel niet en dat is ook ok. 

Trouwens dat wassen deed ik vroeger ook maar toen kon ik een boeking krijgen voor 6 weken ofzo alleen wilde ze een wasmichine. Ik zei oh dat doe ik wel voor ze maar nee dat was echt een must , toen zei ik laat ze maar komen morgen staat er een wasmachine haha. Mijn beste investering ooit want de langverblijvers vinden het fijn om zelf te wassen. Wasrek erbij en wasmiddel en ze zijn helemaal happy !!

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Wat fijn dat jullie dat voor ze doen @Wim-En-Lia0

 

Zelf bood ik soms aan om mensen bij het vliegveld op te halen (afhankelijk van mijn beschikbaarheid). En als ze willen boek ik een privétaxi voor ze, maar ze moeten hiervoor wel vooraf betalen @Sineke0 @Wim-En-Lia0

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Ook wij hebben in de studio een compleet ingerichte keuken met kookplaat, oven, magnetron vaatwasser en vaatwastabletten. Verder een Senseo apparaat met coffeepads, melk, suiker, kruiden olie, waterkoker en thee, afwasmiddel, Verder zijn er tijdschriften, infoboek en flyers met tips, warme plaids, spelletjes, strijkplankje + strijkbout, gratis Wifi en Chromecast Ultra, extra Kacheltje en een ventilator, brand en koolmonoxide melder. In de badkamer liggen altijd voldoende badlakens, handdoeken en een haarföhn.

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Gaaf dat je die jongeman hebt gebracht @Sineke0! Hij heeft je enorm bedankt neem ik aan? 😃

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Sineke0
Level 10
Mill, Netherlands

Ja hij was echt heel blij , en vroeg ook wil je even wachten of ik wel bij het goede adres ben. Tuurlijk joh want hij had ook alle boodschappen bij zich. Er logeerden 3 man bij mij en 2 waren er op weekend en lieten deze jongen dus de hele verhuizing opknappen. Echt ik vond het zo sneu en het was gewoon een lief joch , zelfde leeftijd als mijn zoon en als je dan in een ander land hard moet werken tja dan hebben wij het toch erg goed en dan voel ik wel medelijden met zo'n joch. Maar hij bedankte me uitgebreid en ik kreeg een stuk chocola van hem en dat was fijn.

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

@Quincy  mijn bericht bleek uiteindelijk twee maal gepost maar kon het niet verwijderen,  heb de tekst nu maar gewist en dit bericht ervoor in de plaats gezet,  het blijft tobben in de desktopversie 🙂

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

@Quincy,@Wim-En-Lia0 en  @Sineke0, leuk om te lezen dat gasten die persoonlijke aandacht  van jullie zo weten te waarderen. Ik krijg soms verzoeken om een bos rozen of een fles champagne neer te zetten als verrassing  voor de partner die vaak ook het weekeindje Amsterdam krijgt aangeboden als verrassing.  Leuk om daar aan mee te werken!

Ik reken alleen de kosten, geen extra arbeidsloon of zo.  Ik vind dat een deel van de service die ik verleen.  Soms zijn er extra kosten voor het versturen van iets wat men is vergeten: een iPhone bijvoorbeeld, erg onhandig als je daar pas op Schiphol achter komt en je vliegtuig gaat bijna.  Het verrekenen van  kosten achteraf verloopt altijd prima via het resolutie centrum.

Ophalen van gasten: soms verdwalen gasten in de buurt, omdat Google maps de signalen soms vertraagd doorgeeft op hun smartphone.  Zo plukte ik gasten  uit de doodlopende steeg achter  ons huis, haalde gasten op bij een MacDonalds in de buurt of haalde gasten op bij het Centraal station .. helemaal overweldigd door de grote stad, stonden ze nog steeds als aan de grond genageld voor de uitgang toen ik ze  -na hun hulpkreet per telefoon- kwam ophalen!  
Gasten kiezen er bewust voor om  bij  de host  in huis te verblijven,  ik sprak gasten die elders teleurgesteld waren toen bleek dat ze in een B&B terecht gekomen waren waar ze alleen met andere gasten samen woonden. 

Sineke0
Level 10
Mill, Netherlands

Heerlijk om te lezen hoe je de gasten oppikt haha kan me er iets bij voorstellen dat het overweldigend kan zijn. Dat heb ik nooit hier op het platteland ! 

Wel dat mensen van ver weg ergens in een file staan , dan wacht ik gewoon tot ze er zijn al is het 2 uur in de nacht. Wat leuk om rozen en champagne neer te zetten voor mensen 🙂 en ik zou daar ook , behalve de kosten , nooit iets voor rekenen. Dat is service van het huis , toch.

Het lijkt mij persoonlijk zo vreemd om mensen echt in je huis te hebben , bij mij zit wel een tussendeur naar het appartement maar die is tijdens het verblijf hermetisch gesloten. Bij mij zijn er nooit verschillende gasten tegelijk dat zou ik zelf ook niet fijn vinden.

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

@Sineke0Bij mij ligt de gastenkamer aan het eind van een gang waaraan ook de gedeelde badkamer en de WC ligt. Gasten hoeven dus niet door mijn woonkamer, daardoor hebben we allemaal genoeg privacy  en gasten hebben  toch het gevoel dat ze bij mij te gast zijn.
Tja  files! Dus ook   als je naar Mill gaat 🙂

Als gasten  aankondigen dat ze met de auto  naar Amsterdam willen komen,  ontraad ik ze dat ten stelligste,  maar als ze toch doorzetten,  tel ik voor mezelf 2 uur bij de door hen  aangegeven  verwachte  aankomsttijd.  In Amsterdam zijn  de parkeertarieven  abominabel hoog ( 5 euro per uur) maar in de buurt va de ring rond de stad zijn zogenaamde P+R parkeerterreinen  waar  men voor 1 euro per 24 uur kan parkeren mits men  bij het ophalen va de auto een openbaar vervoersrit vanuit het centrum kan inscannen.

Sineke0
Level 10
Mill, Netherlands

Privacy is idd belangrijk voor je gasten maar ook voor jezelf 🙂 

Files naar Mill , bij Mill in de buurt geen files te bekennen maar onderweg vanuit Gdansk waren er een paar in paniek dat ze veel en veel te laten aan zouden komen , daarop heb ik geapped geen paniek ,  ik wacht gewoon. Nou dat werd een uur of 2 half 3 maar ik ga toch nooit vroeg naar bed dus dat scheelde. 

Grappig verschil tussen onze locaties , jij ontmoedigd mensen met de auto te komen en ik zeg juist zonder auto  ga aub ergens anders naar toe want je hebt hier echt je auto nodig. Ik heb op eigen terrein parkeerplek te over , ik zeg altijd je mag overal staan behalve voor deuren ! 

Ik vind het leuk om de verschillen te zien tussen ons als verhuurders en hun belevenissen. Voor mij persoonlijk ben ik er een tijdje uit want mijn zoon en zijn vriendin wonen in het appartement. Alleen van de zomer heb ik al een afspraak staan voor 3 weken en dan moeten ze maar in het voorhuis bij ons verblijven zodat de gasten in het appt kunnen verblijven. 

Fijne dag allemaal !

 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Ook erg mooi om te lezen @Mirjam0! 😃

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf