Boeken zonder betaalwijze

Marcel2545
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Boeken zonder betaalwijze

Beste AirBnB Team, 

 

Ik blijf het niet ok vinden dat mensen kunnen boeken zonder een actieve betaalwijze (creditcard) want bij een boeking moet je als host allerlei zaken in werking stellen, en sommige daarvan moet je snel doen als de boeking al over een paar weken is. Bijvoorbeeld het bedrijf dat je huis schoonmaakt etc. Deze bedrijven hebben het veelal heel druk, dus hoe langer je wacht met het inplannen hiervan hoe kleiner de kans dat dit nog lukt.  Als een gast dan opeens besluit niet te betalen, dan maak je in sommige gevallen als host toch kosten, omdat de mensen die je hebt ingeschakeld er ook van uitgaan dat het doorgang vindt. Soms krijg je hier dan de rekening voor gepresenteerd.

Mijn voorstel zou zijn: als je echt wil boeken, dan moet je een betaalwijze hebben ge-upload. Zo niet dan wordt je boeking automatisch een een "verzoek".

6 Antwoorden 6
Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Marcel2545 
H Marcel
deze community is een groep van hosts, net als jij. We zijn geen onderdeel van Airbnb. Soms lezen beheerders van Airbnb de berichten wel. Wijzigingen kunnen we niet aanbrengen of doorgeven.
Overigens vind ik wel dat je gelijk hebt. Ik let er zelf te weinig op of de betalingen ook daadwerkelijk gedaan zijn.

Marcel2545
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Hi Bob, dank voor je info! Ik ga een andere manier zoeken om het onder de aandacht van AirBnB te krijgen. 

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Bob297 @Marcel2545 

hoe bedoelen jullie of de betaling wel is gedaan? 
Als er nog niet betaald is staat er toch dat de boeking 24 uur wordt vastgehouden en daarna weer vrij komt? 
mij heb nog nooit problemen met betaling gehad dus vraag me af wat jullie precies bedoelen 🙂 

Marcel2545
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Hoi Kirsten,  

Daar gaat het nu precies om, dat de boeking dus niet doorgaat, maar jij zelf wel al kosten hebt gemaakt. Waarschijnlijk heb je dit zelf nog niet meegemaakt, maar ik wel, en dat is best irritant:fronsend_gezicht:

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Ja dat kan ik me helemaal voorstellen.

ik heb een dergelijke onbetaalde last minute boeking nog nooit gehad nee

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Kirsten266 
Bij een last minute boeking kan het gebeuren dat er nog niet betaald is als de gasten arriveren.
Soms staat AIrbnb (ik weet niet in welke situaties) gasten toe in termijnen te betalen. Daar let ik dan niet voldoende op en ga ervan uit dat het goed komt. Heb daar ook nog geen slechte ervaringen mee

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf