Boeking Belvilla

Bibi107
Level 1
Deventer, Netherlands

Boeking Belvilla

Beste Airbnb,

 

Op 7 mei hebben wij een boeking gedaan voor resort Harderwold in Zeewolde bij Belvilla.

Verblijfsticket: **

Factuur nummer **.

Het gaat om Moderne Villa in Harderwijk met Jacuzzi en aan het water.

 

Door de omstandigheden omtrent COVID-19 is het voor ons niet mogelijk om met 12 personen een weekend weg te gaan. Om die reden heb ik de boeking gecanceld. 

Van Tamara (Belvilla team) begreep ik dat wij niet vallen onder de verzachtende omstandigheden en dus enkel 50% aan restitutie zullen ontvangen. Nu las ik ook terug dat de service kosten omgezet zal worden naar een waardebon, een tegoed voor een volgende reis. 

Ik heb de boeking inmiddels geannuleerd maar het is mij onduidelijk wat er met de service kosten zal gebeuren. Kunnen jullie mij daar mee helpen?

Het is immers al geannuleerd maar een optie was natuurlijk ook een datum wijzigen naar 2021, zodat de boeking wordt aangepast en de service kosten daarmee niet verloren gaan. Als dat kosteloos had gekund had ik daarvoor gekozen alleen vind ik de communicatie daarover wat onduidelijk. Met annuleren wordt namelijk automatisch het geld terug gestort. 

 

Ik hoor graag wat er mogelijk is voor een nieuwe boeking.

 

Groeten Bibi

**Persoonlijke informatie verborgen - Communitycentrum Richtlijnen

1 Antwoord 1
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Bibi107 

Dit is niet Airbnb zelf, maar de community.

Je had de boeking kunnen wijzigen ("wijzig" optie) naar een latere datum. Die wijziging wordt dan ter goedkeuring aan de verhuurder gezonden. Als er een prijsverschil is dan wordt dat verrekend,  incl de bijbehorende service kosten, en anders is het alleen een datum wijziging in de reservering.

 

Bij annulering gelden de annuleringsvoorwaarden zoals overeengekomen bij de boeking. Meesal worden de AIRNB servicekosten niet terugbetaald, wanneer dat wel het geval is kun je lezen in de diverse annuleringsvoorwaarden:

https://www.airbnb.nl/help/article/544/wat-is-het-restitutiebeleid-voor-gasten-van-airbnb

 

Aangezien de boeking al is geannuleerd, is de zaak al afgerond.

Je zou de host (Belvllla) kunnen vragen of van de 50% die je nu aan hun kwijt bent, nog iets geregeld kan worden. (extra teruggave of korting bij volgende boeking)

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf