[FESTIVAL] De wereld uitnodigen

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

[FESTIVAL] De wereld uitnodigen

Quincy_0-1661871234970.png

 

Screenshot 2022-08-30 at 15.36.56.png

Dit thema maakt deel uit van het Communitycentrum Hospitality Festival. Het originele topic werd gepubliceerd op de Engelstalige Communitycentrum door @Solveig0, en is door ons vertaald.

 

------------------------------------------------------

 

We verhuren een oude boerderij in een klein dorpje in het noorden van Denemarken. En als ik klein zeg, dan bedoel ik ook echt klein. Bij de laatste telling kwamen we op 282 inwoners, dus landelijker krijg je het niet in Denemarken. Met kippen, honden, een grote tuin met een oude fruitboomgaard, een doolhof in het maïsveld en verschillende moestuinen is het echt een plekje op het platteland tussen de lokale bevolking.

 

Mijn achtergrond is internationaal. Ik verhuisde vanuit Londen naar Denemarken, en voor Londen woonde ik in Beiroet, Dubai, Washington DC, Tokio, Pisa, Aix-en-Provence, Zürich, Sana'a... Airbnb is voor mij een manier om de wereld binnen te laten en ermee in contact te blijven. Zo geef ik mijn gezin ook een meer wereldse kijk op het leven. Ik ontmoette mijn Deense man in Japan en hoewel ik voor een wereldwijd technologiebedrijf werk, werkt mijn man samen met boeren uit de regio. Hij is nauw verbonden met alles wat er om ons heen gebeurt en kan op elk moment vertellen wie een nieuwe tractor heeft, wiens koe was weggelopen en welke landarbeider welke boerderij overneemt.  

 

Het motto van ons gezin draait om ontdekken, leren en vrijgevigheid. We vinden het geweldig om internationale gasten in contact te brengen met de bevolking, en wie kan ons daar beter bij helpen dan Airbnb?

 

We hebben best wat Amerikaanse reisgezelschappen en individuen gehad die benieuwd waren naar hun afkomst. Sommigen gaan zo op in de gemeenschap dat ze de buurtkroeg beter kennen dan wij (Ja, echt! Ons kleine dorp heeft zowaar een café dat door vrijwiligers wordt gerund en veel gasten trekt.) en Facebook-vrienden worden met het halve dorp. Het is mooi om hun zoektocht naar nieuwe familieleden te volgen, mogelijk gemaakt door Facebook-berichten en -contacten.

 

Er verbleven ook Chinezen uit de binnenstad van Shanghai bij ons die niets liever wilden dan hun eigen aardappelen uitgraven. Ze waren in China nog nooit buiten de stad geweest en hadden dan ook nog nooit gezien waar groenten groeiden. Ze lieten niet alleen een geweldige recensie achter, maar ook een traditionele rode, geknoopte boekenlegger die aan de muur in onze woonkamer hing, naast een stammes uit mijn tijd in Jemen.

 

Van dichterbij, maar nog steeds internationaal, hebben verschillende Noorse reisgezelschappen ons geholpen met de kippen, waarvan de laatste groep eerder deze zomer bij ons was. Ze vertrokken met een zak vol nieuwe aardappelen, een kip en een recept.  

 

Mijn dochters (nu zes en zeven) hebben geleerd dat het woord 'trampoline' in bijna alle talen begrepen wordt. En als je eenmaal op de trampoline staat te springen, staat taal een leuke middag spelen niet in de weg.

 

Soms komen internationale vrienden op bezoek en blijven ze even. Op onze bruiloft bijna 10 jaar geleden waren er 14 nationaliteiten. Het is een voorrecht om de Airbnb-kalender een paar nachten of week te blokkeren om bij te kletsen met vrienden van ver.

 

Met een gastenverblijf op Airbnb schep je echt een band tijdens activiteiten, een maaltijd of beide, of het nu oude of nieuwe vrienden zijn.

 

 

 

Quincy_2-1661870577749.png

 

Quincy_3-1661870586674.png

 

 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

0 Antwoorden 0

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf