Gast vraagt om later te betalen.

Ania1928
Level 2
Hasselt, Belgium

Gast vraagt om later te betalen.

Hallo allemaal 🙂

Ik ben nog een groentje bij airbnb en heb een vraag. 

De betalingen reservatie gebeurt tot nu toe via een vast patroon. Gast reserveert: het geld wordt via airbnb naar mijn paypal overgemaakt. Nu kreeg ik een info verzoek voor een reservatie van een maand: Of hij nu de helft mag betalen en de helft bij aankomst / Ofwel het volledige bedrag bij aankomst.  

Ik antwoordde reeds dat betalingen via airbnb dienen te gebeuren en dat ik ook pas uitbetaald word als hij er al is.

 

 Heeft iemand hier ervaring mee of ben ik té argwanend? 

 

Bedankt alvast 

Ania 

5 Antwoorden 5
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Ania1928 

 

Het betalen voor een reservering is een zaak tussen de gast en Airbnb,  jij kunt daar verder geen invloed op uitoefenen. Reserveringen voor meerdere maanden kunnen (lees: moeten)  in maandelijkse termijnen worden betaald, maar deze reservering is voor 1 maand, dus gehele bedrag te voldoen bij boeking. 

 

NB Rechtstreekse betalingen (buiten Airbnb om) zijn  niet toegestaan.

 

NB reserveringen van 28 nachten en langer hebben afwijkende annuleringsvoorwaarden (dus niet de voorwaarden die je hebt gekozen in je advertentie).

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Ania8 
Is paypal geen dure methode om geld te ontvangen?
Bij mij wordt door Paypal altijd 5% provisie gerekend.
Wordt dat misschien niet gerekend als er gestort wordt zonder dat je een betalingsverzoek uit Paypal doet?
Mijn huuropbrengsten komen doorgaans rechtstreeks op mijn bankrekening

Ania1928
Level 2
Hasselt, Belgium

Hallo Bob 

Ik zie bij mij geen kosten aangerekend voor de uitbetalingen via Paypal 

En als ik van paypal naar mijn bankrekening stort is dit ook gratis. 

Je kan in je PP account wel aangeven of je de kosten van transacties wil delen, en dit heb ik niet gedaan. Misschien ligt het daaraan ?  Grtjs 

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Ania1928 

Ik denk dat ik het begrijp.

Heb je meestal gasten uit Europa? Doe overboekingen zijn namelijk gratis.

Mijn gasten die paypal gebruiken komen meestal van buiten europa

De-Muldermolen0
Level 1
Schinnen, Netherlands

Hi Anja,

 

Ik zou altijd voorzichtig zijn met gasten die zo’n verzoek doen.

Zelf ook al een paar keer gehad en als je de betaling niet via airbnb laat lopen heb je geen enkele garantie dat je de betaling ook echt krijgt. Als mensen dan eenmaal uitgecheckt zijn heb je geen poot meer om op te staan.

Zelf ooit een probleem gehad met een gast die schade had gemaakt en dit zonder tussenkomst van airbnb wilde oplossen…..

Zullen we nooit meer doen want het is alleen maar gedoe.

Dus ga er vanuit dat als iemand niet gewoon voorruit wilt betalen er al argwaan mag ontstaan bij jou.

Heel veel succes!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf