Jonge reizigers samenbrengen in landelijk Italië

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Jonge reizigers samenbrengen in landelijk Italië

Het originele artikel is gepubliceerd door @Claudia331  in de Engelstalige community en we hebben het vertaald.

 

Hosts spelen een belangrijke rol bij het creëren van meer verbinding in de wereld, vooral in tijden van toenemende eenzaamheid. In deze serie gaan we dieper in op hoe hosts plekken nieuw leven kunnen inblazen. Claudia uit Italië, Marielle uit Frankrijk en Rie uit Japan, alle drie Leden van de Adviesraad van hosts, delen hun visie. Lees meer over de Adviesraad van hosts

 

Ik ben opgegroeid in een dorpje aan de rand van Milaan en in mijn jeugd ging ik altijd naar de plaatselijke kerk. Tijdens vakanties werden we uitgenodigd bij de nonnen in hun huis in Sueglio, een dorpje aan het Comomeer. 

 

Die uitstapjes zijn al heel lang geleden en het verblijf van de nonnen is inmiddels gesloten, maar ik herinner me nog steeds de smaken van de met de hand geplukte kastanjes en gele risotto, alle vrienden en de gitaarmuziek op het terras bij zonsondergang.

 

Tegenwoordig wonen er een stuk minder mensen in Sueglio, zoals het geval is in veel dorpen op het Italiaanse platteland. Volgens de Kamer van Koophandel in Como-Lecco is de bevolking van Sueglio tussen 1951 en 2020 met meer dan 50% afgenomen. 

 

Daarnaast is de impact van de pandemie op jonge mensen sinds 2020 ook duidelijk te merken. Ik merk aan mijn tienerkinderen hoe deze generatie worstelt met een gevoel van eenzaamheid en moeite heeft om echt contact met anderen te maken.

 

Dit motiveerde me om een vakantieproject voor jongeren op te zetten. Samen met Valentina, een collega-host en ontwerper, ben ik al twee jaar bezig de woning van de nonnen op te knappen, zodat we deze kunnen heropenen als vakantiewoning voor jonge reizigers.

 

Daar ontdekken deze reizigers hoe het is om zelfstandig te zijn, ontmoeten ze nieuwe mensen, verkennen ze de natuur én leren ze voor zichzelf en hun omgeving te zorgen. We hopen dat het huis weer een belangrijke plek wordt voor de lokale gemeenschap.

 

Mijn accommodatie komt binnenkort op Airbnb en ik hoop zo mensen bij elkaar te brengen.

Ik kan niet wachten om veel jonge reizigers en tijdelijke bewoners te verwelkomen.

 

Lees hier de artikelen van Marielle en Rie: 


Heb je vergelijkbare ervaringen die je wilt delen? Op welke manier denk je dat jouw rol als host bijdraagt aan positieve verandering?



Valentina en de architecten beoordelen de situatie van het pand.Valentina en de architecten beoordelen de situatie van het pand.

Uitzicht van het terras op het door wolken overdekte Comomeer.Uitzicht van het terras op het door wolken overdekte Comomeer.

De woonkamer op de zolder met uitzicht over het meer.De woonkamer op de zolder met uitzicht over het meer.

We hebben verschillende partners voor het project, waaronder de gemeente Sueglio, Impresa Sociale Wonder Grottole en twee studenten van de Nieuwe Academie voor Schone Kunsten in Milaan.

 

We willen laten zien dat je met een beetje inspanning het tij kunt keren en weer nieuw leven in een dorp kunt blazen. 

 

Valentina en ik tijdens een van de inspectiemomenten om het project vorm te geven.Valentina en ik tijdens een van de inspectiemomenten om het project vorm te geven.

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

0 Antwoorden 0

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf