Mijn reis van gast naar Superhost

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Mijn reis van gast naar Superhost

Het originele artikel is in de Engelstalige Communitycentrum geplaatst door @Dandara3 en we hebben het voor je vertaald:

 

Dandara (rechts) met haar moeder CarmemDandara (rechts) met haar moeder Carmem

Ik kom uit Maceió en op reis maakte ik altijd als gast gebruik van Airbnb. Elke keer als ik thuiskwam, vertelde ik mijn moeder hoe mijn ervaring was geweest en hoe goed ik door de hosts werd ontvangen. Na het horen van mijn verhalen, leek het mijn moeder, Carmem, leuk om reizigers in ons huis te verwelkomen. Mijn broer woonde niet meer thuis en ze besloot dan ook zijn leegstaande kamer te verhuren.

 

Het duurde niet lang voordat ik meer interesse begon te tonen voor het platform en leider werd van de hostclub van Maceió. Ik ben opgeleid tot psychologe en heb veel met mensen gewerkt, maar tegenwoordig leef ik, net als mijn moeder, uitsluitend van de inkomsten uit de reserveringen van onze accommodatie op het platform. Airbnb heeft een groter doel in mijn leven gebracht. Als host en community leader voel ik me nog meer onderdeel van mijn stad, van mijn buurt.

 

Door de kamers in het appartement van mijn moeder beschikbaar te stellen op Airbnb, de advertentie op het platform te beheren en mijn moeder die de gasten ontvangt, zijn we dichter tot elkaar gekomen, niet alleen als familieleden, maar ook als echte partners in deze nieuwe onderneming. De kamers in het huis staan vermeld als 'direct boeken, dus we houden de reserveringen, die op elk moment binnen kunnen komen, nauwlettend in de gaten. "Ik heb slechts 15 minuten nodig om het bed op te maken", grapt mijn moeder.

 

Tegenwoordig woon ik met mijn gezin – mijn man, de bordercollie Maya en heel veel vissen – in een ander appartement niet ver daarvandaan en wordt mijn oude kamer ook door ons op het platform verhuurd. “

 

Elke keer als gasten het appartement verlaten, sta ik bij het raam te wachten tot ze veilig zijn vertrokken. En als ze eindelijk in de auto stappen, bel ik om te laten weten dat alles goed is gegaan", zegt mijn moeder. Sinds het appartement verhuurd wordt op Airbnb, heeft het een aantal renovaties en verbeteringen ondergaan – vaak op verzoek of suggestie van de gasten zelf. 

 

Wij zijn van mening dat de ruimte daardoor nog comfortabeler en gezelliger is geworden, en dat de sfeer nog aangenamer en gastvrijer is. Ondanks de verbeteringen, de rust van het appartement en de locatie, ben ik echter van mening dat de omgang met mijn moeder het beste aan het verblijf is. Ze behandelt de gasten met zoveel liefde, alsof het haar eigen kinderen zijn.

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

0 Antwoorden 0

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf