Stookkosten

Ramon549
Level 1
Amsterdam, The Netherlands

Stookkosten

Wanneer mijn gasten er zijn ben ik soms wel 10 euro per uur kwijt aan stookkosten.

hoe kan ik dit verzachten?

7 Antwoorden 7
Harrie127
Level 2
Roermond, Netherlands

Het ligt aan je installatie. Ik heb zelf Tado kranen op de radiatoren staan met kinderslot. Daardoor kan de gast niet zelf de kraan opendraaien. Nachtprogramma van 24-7 uur 16°. Dagprogramma op 20. Badkamer op 22. In mijn tweede longstay appartement is het full electric. Zowel airco als verwarming via een inverter. Voorschot van € 125 Daar zit een tussenmeter en we rekenen eind van de maand af.

Ramon549
Level 1
Amsterdam, The Netherlands

Ik zat er inderdaad aan te denken om in de nacht niet de verwarming aan te zetten. Ik zie dat de gasten vaak uren op de kamer blijven overdag. Ondanks het feit dat ze er maar een paar dagen zijn.
kun je ze er dan op aanspreken dat dat veel geld kost wanneer ze al die uren met de volle verwarming blijven zitten?

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Je kunt gasten niet verbieden op de kamer te verblijven die ze zelf geboekt hebben....en daar zal nu eenmaal een bepaalde enigzins comfortabele temperatuur moeten zijn,tenzij je in de advertentie aangeeft dat er wat dat betreft beperkingen zijn.

Het is niet ongebruikelijk dat 's nachts de verwarming in een woning op een lage stand staat.

Ik weet weinig van "stadsverwarming", maar neem aan dat er wel mogelijkheden zijn om iets op een bepaalde (maximum) stand te zetten ?

@Ramon549

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

10 Euro per uur ?

Dat lijkt me nogal extreem

Zijn die "stookkosten" voor Gas of Elektriciteit (of beide) ?

@Ramon549

Ramon549
Level 1
Amsterdam, The Netherlands

wij hebben stads ( blok) verwarming. Is nu een plafond van 46 per Gigawatt uur. Daarna 76.

de kamer zitten op de 2e en het warme water moet dus ook het hele huis door.

valt me ook erg tegen . Zonder BenB staat de verwarming dan ook weinig aan en heb ik boven alle verwarmingen dicht.

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Ramon549 
 Ik twijfel niet aan je woorden, 10 euro per uur klinkt erg hoog.
Is de meter misschien defect?
Ik bekijk het verbruik van elektra en gas online en verbruik nu 50 euro per dag

Ramon549
Level 1
Amsterdam, The Netherlands

klopt, ik had een rekenfout gemaakt. Het is inderdaad ( maar) 2,50 per uur wanneer de verwarming aanstaat.  Ik zet hem nu regelmatig uit en heb de gasten een converter gegeven voor wanneer ze het te koud krijgen. Hoef ik er zelf ook niet op de letten.

 

ramon

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf