Terugkerende gasten die claimen

Opgelost!
Ronald114
Level 6
Ouddorp, Netherlands

Terugkerende gasten die claimen

Ik irriteer me mateloos aan een stel met kind dat al 10 jaar komt, ze waren al huurder toen ik no geen AIRB deed. Tot vorig jaar konden  ze aanspraak maken vanuit ooit afspraken en huurden 17 dagen voor de huidige prijs van 1 week. heb dat netjes opgezegd, laatste keer dit jaar. Wil geen 14 dagen huurders. OK.Blijven zeuren, claimen. Gelukkig ben ik vasthoudend en heb ze de wacht aangezegd. Nu hebben ze weer gereserveerd voor volgend jaar. 

Ga ze melden dat ze niet meer welkom zijn. Ze respecteren mijn wijze van verhuur en privacy niet. Laten een volle koelkast achter, vieze pannen en verstopplekjes vuil.  Stoppen vochtige handdoeken in een vuilniszak, melden niet wat er kapot is, bord, stoel, zou het nooit erg vinden als ik het maar weet.  Het is even een stap maar ik weiger ze voortaan.  Subjectief oordeel: het zijn geen AIRB gasten. Alle anderen, 92 reserveringen per jaar wel!!!

1 Beste Antwoord
Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Ronald114  Ik zou ze ook heel duidelijk laten weten dat ze niet langer welkom zijn, punt uit!

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

7 Antwoorden 7
Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Wat vervelend dat ze je regels niet respecteren.  Wel goed dat je voor jezelf op komt en er een punt achter zet. 

Ik ben wel benieuwd naar de reactie. 

 

Zelf had ik hele leuke gasten afgelopen week. Ze zeggen dat ze ook wel weer in de toekomst willen komen maar ze hadden echt een mega puinhoop achtergelaten 😞 alsof het een hotel was incl vlekken in het tapijt 

Ronald114
Level 6
Ouddorp, Netherlands

Je maakt je eigen afwegingen, toch? Mijn basis is respect en de wetenschap dat je sanctieloos kunt weigeren. Heel belangrijk. Ik ben niet geïnteresseerd in het antwoord, dat zou betekenen dat ik me zou moeten verdedigen? NOT!

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Ronald114  Ik zou ze ook heel duidelijk laten weten dat ze niet langer welkom zijn, punt uit!

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Dat heb je niet getroffen met deze "leuke" gasten @Kirsten266 echt zo vervelend. Hopelijk had je wel de tijd om alles weer goed schoon te krijgen voordat je volgende gasten kwamen.

Patricia3617
Level 9
Maaseik, Belgium

Hallo ik ben nieuwe host ,eind juni mijn 2de reservering, hebben een zeer vuil appartement achtergelaten, dat er zelfs voor het beddengoed een droogkuis aan te pas kwam, afwas niet gedaan, frigo vol met uitgelopen troep, aanrek in de keuken van heel het verblijf niet afgekuist ,vuilnis dat uitpuildde met vieze pampers,enz.;

Bij het inchekken had mijn sleutel beheerder gezegt , het is een leuke ,lief en netjes koppel; dus bij uitcheck schreef ik in mijn recensie naar hun toe alleen maar lof, maar toen de sleutelbeheerder later langs ging om het appartement   te kuisen , OOOOHHHHH NEEEEEEE; ik kreeg de fotos toegestuurd van wat ik hierboven beschreef, ik was zo kwaad , ik schreef die gasten een bericht met de foto,s in bijlage en de melding ( een beetje respect aub) , ik kreeg de antwoord terug dat ze kuiskosten betaald hadden in de reservering , toen heb ik de resolutie center ingeschakkeld voor de bijzondere kosten van het beddengoed, de gasten weigerden te betalen , dus ging aircover het overnemen, maar intussen hadden zij een zeer vuile lage recensie over onze accomodatie ,(alles was baarslecht ineens) geschreven, ik zat ervan te wenen, maar na mijn aanvraag bij de helpdesk van airbnb, hebben zij de 2 recensies (die van mij +die van hun) verwijderd ; omdat die van hun zo vol beledegingen was, 

Danku dat air bnb ons ook beschermt !

 

Ronald114
Level 6
Ouddorp, Netherlands

Wat een nare ervaring. Eens en temeer een reden om via Airbnb zaken te doen. 

Komt op mijn over als een ongelukkige start, asociale huurders zijn tot nu toe voor mij een grote uitzondering met een bezetting van 80% dus, uithuilen en opnieuw beginnen. 

Scherp het toezicht aan en laat merken dat er niet anoniem verhuurd wordt , waardoor de huurder geen verantwoordelijkheid voelt voor uw accommodatie.

Vermoed dat deze familie niet makkelijk nog een keer kan huren via Airbnb.

En u mag in uw advertentie best zetten wat u verwacht van uw gasten.

Kleine anekdote:  een paar jaar geleden checkte een familie uit, mevrouw meldde zich aan de deur en zei: "heb eten voor u in de koelkast achtergelaten en de afwas staat nog in het droogrek, we gaan nu".     "Nee mevrouw, u gaat nu terug en zorgt ervoor dat de koelkast leeg is en de afwas weer in de kast".  Een verbaasde, bijna beledigde blik alsin hoezo, u bent het personeel en ik de opdrachtgever.... Nou niet dus. Maar, ze ging zuchtend terug.  In de review stond dat je voor de prijs die ze betaald hadden in een hotel ook ontbijt kreeg.... 🙂

Succes want Airbnb kan echt weer leuk worden.

 

 

Ja maar intussen is onze accomodatie goed op weg om Superhost te worden 5 recensies van 5* op heel de lijn , het lag dus niet aan ons 😉 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf