waarschuwing bedrog en 0 hulp Airbnb

Tania254
Level 2
Herne, Belgium

waarschuwing bedrog en 0 hulp Airbnb

** (Afbeelding verwijderd) 

Ik wil mijn collega hosts waarschuwen voor een oneerlijke gast - Sydney uit Washington, wonend in Brussel (verhuur je huis niet aan die mensen) en het totaal foute #nonbeleid van Airbnb inzake afhandeling van problemen tussen hosts en oneerlijke gasten.


🎊that was a cheap holiday!🎉🎁
👍Waaw #Airbnb, wat een #service🥁

 

#Airbnb gaf dus 50% korting aan zwijnen van Amerikanen die eerst ‘A WONDERFUL STAY’ hadden en nachten extra wilden boeken bij mij’ (zie sms) en vervolgens ... tadaa:

- mijn kot vuil en vies verlieten
- al mijn bier onbeschaamd opzopen
- na uitchecken bij Airbnb gingen liegen dat ze met hun jung de gevaarlijkste straat van De Panne moesten oversteken en dat ze in tijden van covid-19 geen snorkel van me kregen (tiens, vreemd na zo een tevreden sms the day before)

 

Wel wel.
- 40 dagen om me dat nieuws te vertellen.
- Jullie lazen dus echt niks van mijn uitleg, Airbnb (er was méér schade, en ik werd dus nul komma nul geholpen en vergoed). 
- Airbnb doet echt niks voor haar hosts.
- En na dat bericht na middernacht moet jullie fixer me voor 7 u vanmorgen vertellen dat hij niet meer op kantoor werkt - maw ontslagen is - en dat ik een Amerikaans nummer mag bellen? Waarvoor? Om me blauw te betalen aan een telefoontje dat een uur in de wacht zal staan omdat iedereen ontslagen wordt en te horen

- dat ik nu ‘gestraft ben’ & in jullie ranking daal
- bij de volgende gast die 50% mag afstaan?

Nee bedankt. I think I’ll leave. Ik ga niet mee ten onder met een #zinkendschip.
#verhuurmaffia #oneerlijkegasten 🤮

7 Antwoorden 7
Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Tania254 oh wat erg en wat jammer dat Airbnb je daarbij niet op een eerlijke manier te hulp is geschoten. De gasten zijn belangrijker dan de hosts...

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

Wat een verschrikkelijk bericht. Het lijkt erop dat ze dit vaker hebben gedaan. Wat teleurstellend dat Airbnb je zo in de steek heeft gelaten

Tania254
Level 2
Herne, Belgium

Ik wil nog eens reageren op mijn eigen bericht. Nog steeds kreeg ik geen hulp van Airbnb. 

Wel kreeg ik vandaag een mail van ze dat mijn appartement geschorst is vanwege mijn discriminerende uitspraak.

 

Ik ben mijn eigen bericht komen bekijken. Ja ik heb een fout woord gebruikt. Maar nee, uiteraard ben ik niet de persoon die niet discrimineert.

 

 Wat is er dan wel gebeurd?

- elke gast is welkom bij me

- als ze het te bont maken en schade aanrichten/stelen, is het mijn recht om dat te melden en tussenkomst te vragen

- als ik die hulp niet krijg, de gasten in kwestie liegen en frauderen en daarmee ook nog eens beloond worden door airbnb, dan wordt een mens boos ja, en dan gebruikt die na anderhalve maand in de kou staan weleens een fout woord

 

Ik ben maar een mens,

maar tenminste ben ik menselijk!

 

wie was dat niet?

- mijn gasten

- airbnb die zelf  haar eigen hosts 200% discrimineert maar graag misbruik maakt van haar machtspositie om de host het zwijgen op te leggen in deze zaak en dus, in the end, nooit te zullen helpen.

 

dat moest me van het hart.

 

wat het schorsen betreft: ikzelf had, terwijl ik wacht op gerechtigheid, mijn eigen appartementskalender op nonactief gezet. Geen haar aan mijn hoofd dat eraan denkt via airbnb te willen verhuren, zolang ik me als host onbeschermd voel tegen het soort van gasten die zij blijkbaar graag steunen.

Tom-En-Joke0
Level 2
Galmaarden, Belgium

Zo erg, ik hoop het niet te moeten meemaken..

Tania254
Level 2
Herne, Belgium

En jammer genoeg is het niet mogelijk om een bericht te bewerken en het fout woord weg te halen. Sorry daarvoor, maar op de sorry van airbnb zal ik wellicht nooit moeten rekenen

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Tania254 

Ik zie in je profiel dat je vele communicatieve vaardigheden in huis hebt vanwege je werk etc...

Dus je weet als geen ander dat je je op een forum als dit aan de richtlijnen moet houden.

Is de deactivering van je advertentie tijdelijk of permanent ?

 

Ik vraag me echter af of dat komt vanwege je bericht hier in het  forum, dat wordt nl.  door Airbnb zelf niet gelezen.

Heb je misschien in je review van deze gasten iets gezegd wat tegen de regels was ?

 

Met vriendelijke groeten,

Emiel

 

 

Ronduit schandalig van Airbnb. Ze kennen zelf 50% reductie toe zonder enig verweer van de verhuurder. Met andere woorden: Airbnb speelt zowel advocaat van de huurder als rechter tegen de verhuurder.
Herkenbaar. Zie ook mijn bericht: https://community.withairbnb.com/t5/Verhuurders/Airbnb-geeft-50-reductie-aan-huurder/td-p/1346055

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf