wie moet annuleren ?

Opgelost!
Emile55
Level 1
Utrecht, Netherlands

wie moet annuleren ?

Gasten uit Duitsland willen hun reservering annuleren in okt. Dat snappen wij want we wonen in Utrecht in een code rood gebied.

Echter wil  de gast dat wij annuleren als host omdat ze anders geen refund krijgt volgens haar als ze zelf annuleert. Ik heb liever dat zij annuleren omdat wij een super host status hebben en ik hoorde dat je een negatieve notitie krijgt als je als host een reservering annuleert. 

Heeft iemand hier ervaring mee, zij moet vanwege overheids besluiten in Duitsland toch gewoon een refund-actie krijgen als ze zelf annuleert?

Dank!

 

Emile

1 Beste Antwoord
Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hallo @Emile55 

 

Wij annuleren nooit zelf ivm met onze superhost status, de gasten moeten echt zelf bij Airbnb hun boeking annuleren.

 

 

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

4 Antwoorden 4
Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hallo @Emile55 

 

Wij annuleren nooit zelf ivm met onze superhost status, de gasten moeten echt zelf bij Airbnb hun boeking annuleren.

 

 

Emile55
Level 1
Utrecht, Netherlands

dat was inderdaad ook mijn gedachte...maar gast blijft vol houden dat ik moet annuleren.

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Precies @Emile55, ik zou zeker niet zelf annuleren!

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Emile55 

De gast moet zelf annuleren, de voorwaarden voor Covid annulering zijn niet van toepassing als de boeking na 14 maart is gemaakt.

 

Of de gast een terugbetaling krijgt, hangt af van je gekozen annuleringsvoorwaarden. De Airbnb Servicekosten krijgen ze sowieso niet terug. Evt. kun je zelf 'handmatig" een tegemoetkoming geven.

Als de gast het niet eens is met de gang van zaken, zullen zo contact met Airbnb moeten opnemen.

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf