Cancellen ivm storm

Opgelost!
Mieke0
Level 9
Amsterdam, The Netherlands

Cancellen ivm storm

 

@Quincy 

 

wat is het refund beleid vanuit Airbnb bij een natuurramp / storm? Ik heb gasten die zouden morgen komen maar hun vlucht is gecanceld vanwege de aankomende storm.

Deze vraag kwam op Facebook; ik heb geadviseerd de data te wijzigen maar ben wel benieuwd; ik vermoed dat er geen policy is en het niet gedekt is.

Hoor graag

dank

1 Beste Antwoord
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Mieke0 

De voorwaarden voor volledige terugbetaling wegens  "verzachtende omstandigheden" geven aan dat "annulering van vluchten" daar niet onder vallen.

https://www.airbnb.nl/help/article/1320/voorwaarden-bij-verzachtende-omstandigheden

 

Dus de gast kan de reservering alleen annuleren onder de "normale" annuleringsvoorwaarden

(En zijn/haar reisverzekering aanspreken voor evt. geleden schade)

 

In goed overleg kan de reservering evt. ook worden gewijzigd naar een andere datum, maar verhuurder is niet verplicht daar aan mee te werken.

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

3 Antwoorden 3
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Mieke0 

De voorwaarden voor volledige terugbetaling wegens  "verzachtende omstandigheden" geven aan dat "annulering van vluchten" daar niet onder vallen.

https://www.airbnb.nl/help/article/1320/voorwaarden-bij-verzachtende-omstandigheden

 

Dus de gast kan de reservering alleen annuleren onder de "normale" annuleringsvoorwaarden

(En zijn/haar reisverzekering aanspreken voor evt. geleden schade)

 

In goed overleg kan de reservering evt. ook worden gewijzigd naar een andere datum, maar verhuurder is niet verplicht daar aan mee te werken.

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

zou hun annuleringsverzekering geen dekking bieden?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Mieke0, dankjewel voor je tag. Het bericht dat Emiel gedeeld heeft is correct. Ik heb het als aanbevolen antwoord geselecteerd. 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf