Dagen uitsluiten van aankomst/check in

Merel14
Level 1
The Hague, Netherlands

Dagen uitsluiten van aankomst/check in

Hoi! Ik ben net begonnen als gastvrouw. Ik verhuur mijn eigen woning en tijdens het verblijf van gasten, logeer ik ergens anders. Ik doe de check in graag zelf. Op sommige dagen ben ik niet beschikbaar om de check-in te doen, omdat ik dan niet in de buurt ben. De woning is echter wel gewoon beschikbaar. Dus bijvoorbeeld: ik ben zelf van 9 tot en met 15 juli weg. Gasten kunnen prima in die periode mijn huis boeken, mits de aankomstdatum eerder ligt, dus op 8 juli of nog eerder zodat ik de check in persoonlijk kan doen. Echter, Airbnb biedt alleen maar aan dat ik de accommodatie op beschikbaar of niet beschikbaar zet. Heeft iemand hier een oplossing voor?

 

NB. Ik weet van de optie om bepaalde dagen uit te sluiten van check in. Dit biedt echter geen oplossing. Ik wil nl niet elke vrijdag uitsluiten, ik wil bepaalde specifieke data uitsluiten

NB2. Ik ben niet op zoek naar tips voor inchecken via sleutelkluisjes/tussenpersonen en dergelijke.

Dankjewel! 

5 Antwoorden 5
Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Merel14 

dit is mogelijk als je de professionele tools aanzet

oh echt? en hoe doe je dat? die knop had ik nog niet gevonden 😉

Hoe zet ik die tools aan aub?

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

  1. Ga naar de Airbnb-website of -app.
  2. Klik op je profielfoto.
  3. Klik op "Instellingen".
  4. Klik op "Professionele tools".
  5. Klik op "Aanzetten".
Noor-En-Mat0
Level 2
Netherlands

Ik begrijp je probleem. Vroeger kon dat wel maar Airbnb heeft een update gedaan en nu kan je dus niet meer per periode een aankomstdag kiezen. Heel vervelend. Voor mij een reden te stoppen bij Airbnb want ik wil wel persoonlijk kunnen inchecken (slechte ervaringen als ik het niet doe) en dus flexibel zijn met de aankomstdata. 

Ik heb met weer eens de vraag gesteld of ze dat weer gaan oplossen want ik vind het erg vervelend.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf