Extra toeslag voor late uitcheck

Tammie46
Level 1
Andalusia, Spain

Extra toeslag voor late uitcheck

Ik heb gasten die ipv 10 uur om 20 uur willen Uitchecken ivm late vlucht. Ze zijn bereid om hiervoor een vergoeding te betalen. Ik kan de kamer niet meer verhuren deze nacht en het is hoogseizoen! Wat is de toeslag hiervoor en hoe kan ik het verwerken in de boeking?

3 Antwoorden 3
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Tammie46 

 

Je kunt de reservering wijzigen ("wijzig" optie) en een nacht toevoegen. Vervolgens kun je in het wijzigformulier evt. de berekende prijs aanpassen bijv 50% voor de extra nacht. (Maar je kunt ook besluiten de gast de volle prijs laten betalen voor een extra nacht, want zoals je aangeeft: je kunt deze nacht niet meer aanbieden aan iemand anders)

 

Evt. kun je ook alleen de prijs aanpassen (dus iets verhogen, zonder extra nacht). Probleem is dat Airbnb ervan uitgaat dat gast uiterlijk op uitcheck-tijd is vertrokken en als er dan onverhoopt iets gebeurd tussen deze tijd en 20:00 uur, dan heb je geen ondersteuning (meer) van Airbnb.

Tammie46
Level 1
Andalusia, Spain

Bedankt voor je reactie Emiel. Dit is mijn 1e jaar als host en heb nooit eerder dit verzoek gehad.  Het fairste voor onszelf zou inderdaad het berekenen van een extra nacht zijn maar dat vond ik een beetje "te,  ik heb 50% vd nachtprijs voorgesteld en daarmee zijn ze akkoord gegaan. 

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Tammie46 Ik vraag bij boeking altijd de vluchtgegevens van de gasten. Dat weet ik ruim van tevoren hoe laat ze aankomen en vertrekken.
Meestal bied ik dan aan wat jij nu gedaan hebt: 50% voor een late check-out. Dan kun je ook van te voren die datum blokkeren. 20:00 uur uitchecken ipv 10:00 vind ik wel het randje opzoeken door de gasten. Maar misschien hadden ze een vluchtwijziging. Sommige gasten boeken bij die tijd uit zichzelf al een extra nacht.
Het hangt ook wat van de omstandigheden af. Als bijvoorbeeld een gast op donderdag uitcheckt en ik heb pas op zaterdag nieuwe gasten, dan ben ik daar soepeler mee.

Omdat ik de vluchttijden opvraag, kan ik daardoor de gasten van te voren een aanbod doen:
gratis, maar met het risico dat wanneer er een opvolgende reservering komt ze geen late check-out kunnen krijgen
50% betalen bij een checkout tot 14:00 (als de schoonmaak dan tenminste voldoende tijd heeft om schoon te maken voor de opvolgende huurder
Een extra nacht boeken

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf