Lang of kort verblijf: wat is voor jou het ideale verblijf?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Lang of kort verblijf: wat is voor jou het ideale verblijf?

Quincy_0-1654010058053.jpeg

 

Hallo allemaal,

 

Er zijn positieve en negatieve kanten aan zowel lange als korte verblijven, en het is aan elke Host om te beslissen welke het beste past bij wat hij of zij aan accommodatie wil aanbieden.

 

Sommige Hosts hebben niet graag gasten voor een lang verblijf, omdat ze een hoger rendement krijgen door in het hoogseizoen de prijzen te kunnen wijzigen in meer toeristische gebieden. Aan de andere kant zijn er andere Hosts die de voorkeur geven aan een meer ontspannen model, met minder zorgen over check-ins en check-outs, zich niet voortdurend zorgen hoeven te maken over schoonmaak en onderhoud, en die de voorkeur geven aan lange verblijven omdat dit het verloop in de accommodatie lager maakt.

 

Met de recente veranderingen in de reispatronen van gasten komt het echter steeds vaker voor dat gasten langer in bepaalde accommodaties willen blijven.

 

Nu wil ik weten wat jullie denken: hoeveel dagen verblijf is ideaal voor jullie? Ben je bereid om langere of kortere verblijven aan te bieden in je advertentie?

 

Ik hoor graag van jullie 😊

 

Quincy

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

22 Antwoorden 22
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Oh zo. Gasten konden bij mijn alleen de wasmachine gebruiken als ze langer dan een week verblijven @Katja202.  

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Sineke0
Level 10
Mill, Netherlands

Hoe deed je dat dan met de wasmachine ? In een kast met een slot ofzo ? 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

@Sineke0, beschikbaarheid van een wasmachine stond niet in mijn advertentie aangegeven. Het was eigenlijk een soort extra service dat ik destijds aanbood 😃

 

Er was geen sleutel nodig omdat ik ook in het appartement aanwezig was 😉

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Quincy  De was doe ik (alleen als ze er om vragen) voor gasten die wat langer in onze studio verblijven, wat bij ons niet zo vaak voorkomt. Ik geef ze dan speciale waszakken waar ze zelf hun wasgoed in kunnen sorteren. Ze krijgen de was dan droog en opgevouwen terug en ze kunnen het eventueel zelf strijken in de studio.

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Dat doe je allemaal erg netjes @Wim-En-Lia0  😃

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Ik wil alleen gasten in mijn 5 kamers (een-persoons) die minimaal 4 nachten verblijven en bij voorkeur langer (tot 5 weken, evt. met optie tot verlenging). Mijn boeking kalender staat open voor max 45 nachten in de toekomst (helaas heeft Airbnb  3 maanden als "kleinste keuze", dus moet zelf de kalender elke keer tijdig uitbreiden). Ik heb gemerkt dat kalender zo beter "gevuld" wordt.

Mijn doelgroep is (internationale) studenten, stagiars en mensen die tijdelijk in de regio  moeten werken . 90% van mijn gasten voldoen hieraan en zijn meestal tussen 20 en 30 jaar oud. Veel van mijn  gasten zijn nieuw zijn op Airbnb (nieuw account, zonder reviews). ik wil met elke gast eerst communiceren, dus Ik gebruik geen "Direct Reserveren"

Sineke0
Level 10
Mill, Netherlands

Ik vind het een verademing dat ik niet meer verhuur voor 1 of 2 nachten. Wat een werk steeds , ons appartement is 180 m2 . 

Nu doe ik minimaal 10 dagen en soms staat het dan een week leeg en dat is geen enkel probleem voor mij. De langste tijd is bijna 3 maanden geweest dat het verhuurd is aan 3 Schotse jongemannen die hier in de buurt werkte. Mijn man zei weleens , we hebben er 3 zoons bij haha. Na zo een periode zorg ik ook dat ik echt een paar dagen de tijd heb om alles extra goed schoon te maken voor de volgende gasten. Vooral in de corona periode was dat prima , ik gaf geregeld schone handdoeken en beddengoed plus....een krat bier voor het feit dat ze hun eigen bed moesten verschonen. Het is echt opmerkelijk dat werkmensen , om ze maar even zo te noemen , het vaak netter achterlaten dan vakantiegangers. 

Het zijn geroutineerde verblijvers die vaak hun eigen spullen bij zich hebben. Vanochtend 2 Poolse jongens vertrokken na 20 dagen en het ziet er keurig uit. Hadden zelfs hun eigen beddengoed bij zich en wat potten en pannen. Tja wie weet in wat voor huizen ze af en toe zitten. De reactie is altijd oh dit is het mooiste verblijf ooit en ze voelen zich alsof ze thuis zijn. Dus langverblijf is voor favoriet inmiddels !!

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Ik kan me voorstellen dat het allemaal aardig wat werk is wanneer je 1 a 2 dagen verhuurd @Sineke0!

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf