Meer gasten dan gereserveerd

Dimitrie1
Level 1
De Panne, Belgium

Meer gasten dan gereserveerd

Wat doen jullie wanneer iemand met meer gasten langskomt dan waar hij voor reserveerde 

3 Antwoorden 3
Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

 Hangt van diverse dingen af: Is het voor jou als host geen probleem,  dan erop wijzen dat ze hadden moeten boeken voor meerdere personen en dat daar extra kosten. aan zijn verbonden.  Soms mag je vanwege de geldende regelgeving maar een maximaal aantal personen herbergen. In elk geval mag je de extra gasten weigeren omdat dat niet was afgesproken. 

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Ik heb 1x gehad dat het van te voren was afgesproken.  Gast nam alles zelf mee incl luchtbed was maar voor 1 nacht. Was met kerst, gasten waren uit Frankrijk en de loge was een minderjarig vakantievriendinnetje van hun dochter. Geen probleem. 

 

1x heb ik gehad dat de communicatie met de gast niet verliep. Tot 3x gevraagd wat de aankomst zou zijn. Geen reactie. Uiteindelijk 4 uur voor aankomst via Whatsapp contact gehad ipv airbnb. 

Toen stonden ze opeens met een extra gast op de stoep. Mijn moeder deed de checkin en wist niet hoe te handelen dus gast is gebleven. 

Uiteindelijk een 4 gegeven voor communicatie en een 3 voor naleving van huisregels en dit ook duidelijk omschreven in mijn recensie. Gast was hier not amused over maar ik vind het belangrijk dat de volgende host weet wat hij/zij kan verwachten. 

 

Ik zou het dus sowieso vermelden in de recensie.

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Dimitrie1, heb je de reacties van Lia en Kirsten gezien? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf