Nieuwe categorieën

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

Nieuwe categorieën

Hai Allen,

 

Is het jullie al gelukt om in de juiste categorieën te belanden? 

Inmiddels sta ik in Tiny House, want dat is het soort huis, maar ik ben natuurlijk een Shepherd'shut. Zo heten we ook, maar dat is nog niet gelukt. Vervolgens natuurgebied nl Nationaalpark Dwingelderveld, dat is ook gelukt. Vervolgens hoopte ik ook voor te komen in off grid, maar ook dat is niet gelukt ondanks de zonnepanelen, het helofytenfilter en het compost toilet. 

 

En wat heel spannend is is dat ik kennelijk nieuw ben, want in 1x zie ik mijn advertentie overal bij staan als zijnde dat ik nieuw ben op Airbnb. Met 77 reviews vind ik dat een iet wat moeilijk verklaarbaar.

 

Hebben meer van jullie op dit moment troubles met de advertentie of ben ik de enige?

 

ps: de zon schijnt wel buiten op dit moment. Snel typen anders zit ik nog te liegen ook. 🙂

Groetjes Katja
12 Antwoorden 12
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Katja202 

 

Ik zie inderdaad dat je genoemde catagorien staat.

Wat wel vervelend is dat Airbnb met de foto's loopt rommelen, dus in categorie "countryside" krijgen mensen een andere foto als 'hoofdfoto" te zien.

 

Emiel1_1-1654625359599.png

 

 

En wie dan doorklikt naar de listing ziet dat Airbnb de foto's verwisseld heeft. Ik vind dat ze daar af moeten blijven.

 

Emiel1_0-1654625287468.png

 

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

@Emiel1 Ach die actie snap ik nog wel. Countryside, dan wil je natuurlijk ook een plaatje zien van een countryside. Althans als ik zoek op country side, dan wil ik ook uit die plaatjes kunnen kiezen. Dus die logica kan ik volgen.

 

Waar ik wel een puntje mee heb is dat ik een flat op 10 hoog (bij wijze van spreken) zie voorkomen in off grid, maar mijn verblijf die off grid is zo'n beetje niet. En wat je ook doet qua beschrijving, dat gaat niet lukken. Het lijkt alsof je maar in een paar categorieën terrecht kunt en als dat zo is dan vind ik dat een gemiste kans van Airbnb. Op die manier halveer je je aanbod en zijn je hosts minder vindbaar.

 

Daarnaast komt het nu niet heel goed uit dat je niet goed vindbaar bent. Half Nederland zit op de canarische eilanden (post covid ... we mogen weer ... zeg maar) en voor die mensen die wat zoeken ben je nu niet zo goed vindbaar in de categorieën waar je in thuis hoort. 

 

Ik denk dat de AI van Airbnb even wat bits erbij geven moet krijgen, misschien een appletje toevoegen aan het dieet, maar in ieder geval een beetje opgeschroefd moet worden 🤣!

 

Laten we zeggen dat de boekingen behoorlijk dalen.

 

Anyhuis we wachten even geduldig af. Ik denk dat er achter de schermen erg hard gewerkt wordt en dat geduld wederom het beste medicijn is.

 

 

Groetjes Katja
Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Katja202 @Emiel1 
Ik vind de presentatie op het eerste zoekscherm waardeloos.

In mij titel heb ik staan wat m'n huis onderscheidt van de rest. Nu zie je alleen maar staan "villa" en moet je doorklikken om je oude titel te zien

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

@Bob297  Maar zie je villa staan als je algemeen zoekt of als je in een categorie zoekt? Want in bijvoorbeeld in de categorie ‘villa’ lijkt me dat logisch. Maar als je zoekt in Algemeen dan zie je volgens mij je gewone naam

Groetjes Katja
Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

Knipsel.JPG

 

Nu zie ik dit overzicht. Niets onderscheidends in de titel wanneer je zoekt naar een woning.

Voorheen zagen mensen dit in het scherm:
Blue Bay BEACH villa, 3min-strand/zwembad/golf


@Katja202 

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

@Bob297  Ja ... hmmm ... da's niet heel inspirerend. De plaatsjes wel overigens ... erg inspirerend zelfs 🙂

Groetjes Katja
Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Mijn tiny house zit in de goede categorie 🙂 

De bezoeken aan mijn advertentie zijn  wel bijna gehalveerd maar de komende maanden zit ik al helemaal vol dus dat zou het ook kunnen verklaren. 

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal van vorig jaar dus ik verwacht wel dat het goed gaat komen. 

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Katja202 als je in de titel iets vermeld met off the grid, zou hij het dan wel pakken? 

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands
Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Katja202 @Kirsten266 @Emiel1 
Ze weten dit leuk positief te verwoorden. Als je in het engelstatige deel van de community leest, dan is er ontzettend veel kritiek.
De zoekresultaten van sommige verhuurders zijn enorm gedaald en het aantal boekingen drastisch teruggelopen

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

Hai @Bob297 

 

Maar dat weit ik niet aan de categorieën, want de bezoekersaantallen en de boekingen begonnen ongeveer twee weken voor het opheffen van de Corona maatregelen te dalen en toen waren er nog geen categorieën. En vervolgens stroomt schiphol over. Dus ik denk dat dat andere oorzaken heeft. Edoch dat ben enkel ik die dit denkt waarschijnlijk🌺😀

Groetjes Katja
Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Katja202 

Voor 3 van mijn woningen moeten gasten via Schiphol 🙂

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf