Schorsing advertentie

Schorsing advertentie

Beste allen, een korte situatieschets. Ik kreeg maandag een mail met de vermelding dat mijn advertentie geschorst was wegens dupliceren van een advertentie met meldingen en slechte reviews. Ik had zogezegd de basisregels geschonden. Ik heb onmiddellijk op de link geduwd om bezwaar te maken. Die advertentie met meldingen en slechte reviews was immers van een verhuurfirma die een jaar ons huisje verhuurd heeft onder hun naam. Ik was absoluut niet tevreden van hun aanpak (alsook de slechte reviews... ) (ik heb dat contract in januari beëindigd. Ik heb daarvan ook een bewijs doorgestuurd naar de klantenservice).  Ik kreeg een mail van de verhuurfirma dat alles in orde was en dat ik kon adverteren. Zo gedaan natuurlijk. Veel boekingen, score 2 maal 5/5, ... Nu, 3 maanden later krijg ik de schorsing. Mijn bezwaar werd vernietigd en daar sta je dan. Ik heb iedere dag contact met de klantendienst. Ik wil mijn bezwaar bijstaven (ondertussen heb ik de verhuurfirma verplicht hun listing te verwijderen), maar ze zeggen dat ik daar niets meer kan aan doen. Ik begrijp dan niet wat ik wel moet doen. Ik ben eigenlijk niet in fout en ze willen mijn huidige advertentie niet terug online plaatsen. Ze zeggen eventueel een nieuwe listing te maken, maar met het gevaar dat ik binnen enkele weken de boodschap krijg dat het weer een duplicaat is zeker? Geen idee? Weet iemand daar raad mee? Ik vind het vooral heel onterecht dat de verhuurfirma alles verpest heeft, alsook dat ik maar 1 keer snel een bezwaar kan indienen, zonder dat ik dat moment doorhad wat er eigenlijk gebeurde en ik onschuldig ben. Ik kon ook niet weten dat de verhuurfirma de vorige listing op non actief gezet had ipv te verwijderen. Alvast bedankt voor jullie tijd, Tine

3 Antwoorden 3
Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Tine7136  wat vervelend dat het niet goed gelopen is met de verhuurfirma. Ik begrijp dat er dus 2 advertenties waren voor 1 huis? 

ik vrees dat je er weinig aan kan doen. 
@Quincy  kun jij helpen?

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Tine7136 
Je hebt er nu niets aan, maar de verhuurmaatschappij had de advertentie eerder moeten verwijderen.
Ik zou nog een paar keer bellen met Airbnb. Doe dat overdag, dan heb je de grootste kans op een NL sprekende medewerker.

Je krijgt soms heel tegenstrijdige reacties van de customer service.

In het uiterste geval een nieuwe advertentie maken en schriftelijk van customer service de bevestiging vragen dat deze dan niet om duplicaatsgronden verwijderd zal worden.

Succes

Dank je wel, ja inderdaad. Ondertussen opgelost dankzij Nick van communitycentrum. Eindekijk kon ik mijn bezwaar en bewijsstukken mailen door te reply'en. Ervoor nooit een mailadres gekregen. De klantenservice stuurt en dan inderdaad 's nachts constant tegenstrijdige dingen. Eind goed al goed, na een week stress

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf