Welke Channel Manager zal ik kiezen?

Welke Channel Manager zal ik kiezen?

Hallo allemaal,

 

Wij verhuren 3 vakantiebungalows in België, regio Limburg en overwegen een Channel Manager aan te stellen die sterk is in deze regio.

 

Voor ons is belangrijk op welke websites onze advertenties en kalender worden gesynchroniseerd en de gebruiksvriendelijkheid van de Channel Manager.

 

Heeft iemand hier ervaring mee en kun je ons hierin adviseren?

 

Alvast bedankt voor jullie bericht.

 

Groetjes 

 

Su

5 Antwoorden 5
Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Bob297  heeft hier wel ervaring mee volgens mij

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Susanne676 
Ik gebruik Smoobu.
Het heeft een leercurve, maar het draait bij bij goed.
Je geeft centraal je prijzen in en smoobu werkt eventueel per portal met toeslagen.
Als je een PMS systeem gaat gebruiken, moet je wel alle Airbnb kosten zelf betalen. Die worden niet meer aan de gasten berekent. Dat is echter een kwestie van de prijzen wat verhogen zodat je op hetzelfde uitkomt.
Ook automatische berichten kun je versturen uit Smoobu. De reserveringen die binnenkomen geeft Smoobu aan de andere portalen door, zodat je kans op dubbele reserveringen kleiner wordt. (niet 100% nul, wat er zit altijd wat tijd tussen. Dat verschilt per portal)

Hoi Bob297,

 

Bedankt voor je informatie. Ik heb je volgens mij al geantwoord via mail maar ik zie de tekst hier nergens terug.

 

We gaan er in ieder geval mee aan de slag!!

 

Misschien nog even een vraagje voor de zekerheid: ik moet zelf bij ieder gewenst portaal een account aanmaken en de vakantiehuisjes invoeren. Smoobu zorgt alleen voor het synchroniseren van de kalenders en prijsaanpassingen.

 

Met andere woorden, is het dus niet zo dat als ik onze bungalows ingeef in Smoobu dat deze dan automatisch doorplaatst naar alle websites waar Smoobu mee samenwerkt? Of vergis is me?

 

Bedankt voor je moeite!!

 

Met vriendelijke groet,

 

Su & Niek

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Susanne676 
Als je de @ voor m'n naam zet, dan krijg ik een berichtje wanneer je wat schrijft.

Dat klopt.
Bij mij doet Smoobu "alleen"
- synchroniseren kalenders (nog geen fout mee gehad)
- updaten prijzen bij Airbnb en Booking (VBRO werkt momenteel niet, moet je handmatig doen)
- automatisch versturen van documenten

Het kan nog veel meer, maar daar maak ik geen gebruik van

Op de US website las ik laatst een commentaar van iemand die een pakket gebruikte dat ook de foto's en omschrijvingen regelde. Die was helemaal niet tevreden. 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Susanne676, heb je de reacties hier toevallig gezien? 🙂 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf