"verhuurder niet beschikbaar"

"verhuurder niet beschikbaar"

Hallo,

De hele maand juli staat mijn huis te huur. De dagen staan als "beschikbaar" in de kalender. Toch kunnen mensen niet boeken van donderdag t.e.m. maandag. Ik heb nochtans nergens een minimum aantal nachten ingegeven, heb geen bepaalde aankomst- of vertrekdagen en heb zelfs geen voorbereidingstijd. Hoe kan het dan dat alle maandagen in juli geblokkeerd staan? In mijn "kalender" staan ze op beschikbaar, als iemand ze wil boeken blijken ze dus geblokkeerd. 

Het zoveelste probleem met de Airbnb kalender ...

Dank voor feedback!

8 Antwoorden 8
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Marijke47 

 

Ik begrijp dat mensen in de maand juli wel kunnen boeken van donderdag t/m zondag, maar niet van donderdag  t/m maandag ?

 

In je onderwerpregel staat "verhuurder niet beschikbaar". Die melding komt als er niet op en bepaalde dag in-of uitgechecked mag worden.

 

Wat is de URL van je advertentie (om even te kijken) ?

 

NB Gebruik je "professional tools" ?

Dag Emiel,

Dankjewel voor je reactie. Ik ben nieuw bij Airbnb en vind nog niet helemaal mijn weg 🙂 

Dit is mijn advertentie: 

https://www.airbnb.be/rooms/622255269970711238?guests=1&adults=1&s=67&unique_share_id=ce20e6cb-2123-...

Ik heb geen vaste aankomst- en vertrekdagen. Er kan dus op elke dag aangekomen en vertrokken worden, enkel niet op maandag. En dat heb ik zelf nergens zo ingesteld. 

Wat zijn de professional tools?

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

Bij tarieven en beschikbaarheid is een onderdeel “beperkte vertrekdagen”

Staat daar misschien wat ingevuld?

Maandag kan ik namelijk wel als aankomst dag selecteren, maar niet als vertrekdag.

@Marijke47 

Het is gelukt, joepie! 😊 Ik moest inderdaad de professionele tools nog inschakelen. Dankjewel voor de hulp! Wat ik na tien berichten van de helpdesk niet gedaan kreeg is hier door co-hosts op één avond opgelost 🙏

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Marijke47 

 

De algemene URL is:

https://www.airbnb.be/rooms/622255269970711238

(dus de boekings-variabelen kunnen weggelaten worden)

 

Op een maandag kan niet worden uit-gechecked (wel in-gechecked en een maandag mag ook onderdeel van een langere boeking zijn) , dus dat is ergens ingesteld.

Een Uit-checkdag beperken  kan eigenlijk alleen maar als "professional tools" (PT) geactiveerd is. Dat kun je terugvinden in je account. Kun je even controleren of PT wel of niet is ingeschakeld ?

Het is gelukt, joepie! 😊Ik moest inderdaad de professionele tools nog inschakelen. Dankjewel voor de hulp! Wat ik na tien berichten van de helpdesk niet gedaan kreeg is hier door co-hosts op één avond opgelost 🙏

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Hallo Emiel, 

de PT kun je die alleen gebruiken als je ook je een bvtje ofzo hebt opgericht voor je verhuurlocatie? 

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Kirsten266 

Iedereen kan het gebruiken.

Het is vooral ook handig als je meerdere advertenties hebt, want in de "multikalender" staan ze dan in 1 overzicht.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf