Data breach as a guest

Marina2087
Level 1
São José dos Campos, Brazil

Data breach as a guest

Fiz uma estadia como hóspede este mês. Ao chegarmos,a propriedade fez um cadastro detalhado de cada um dos componentes do meu grupo, incluindo foto facial, documentos pessoais, e-mail e telefones.

Duas semanas após a estadia meus pais, idosos, receberam mensagem de um número com minha foto, meus dados, incluindo mensagens sobre minha filha, requisitando dinheiro em meu nome.

O único lugar que teve acesso a esses dados de meus pais foi o cadastro do prédio durante a estadia.

Como o Airbnb pode garantir a segurança dos seus usuários quando  o requerimento dos dados supera a plataforma?

 

Translation added from OP's comment below:
Basically, the property where I stayed requested a registration from all the members of my group, and weeks later they used my elderly parents' numbers to carry out extortion, stealing a large amount of money using my name and photo that they obtained on LinkedIn.

How could Airbnb have prevented this and protected me and my family's data?

2 Replies 2
Helen3
Level 10
Bristol, United Kingdom

Hi @Marina2087 

 

We are an English speaking community. Can you repost in English? 

Marina2087
Level 1
São José dos Campos, Brazil

Sorry, I thought it would be automatically translated.
Basically, the property where I stayed requested a registration from all the members of my group, and weeks later they used my elderly parents' numbers to carry out extortion, stealing a large amount of money using my name and photo that they obtained on LinkedIn.
How could Airbnb have prevented this and protected me and my family's data?