Schoonmaaktips van ervaren hosts

Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

Schoonmaaktips van ervaren hosts

Schoonmaaktips van ervaren hosts.jpeg

 

Hoi allemaal,

 

Zoals gebruikelijk in het Communitycentrum willen we jullie laten weten dat er weer een aantal geweldige tips zijn van geweldige en ervaren hosts, zoals @Jue0 , het lid van de Adviesraad voor hosts, uit Nairobi, Kenia, die ons meeneemt naar een heel belangrijk onderwerp wanneer het komt op gastvrijheid: Netheid.

 

Het hebben van een zeer schone accommodatie zal je waarschijnlijk helpen om goede recensies te krijgen en om een van de redenen te vermijden waarom gasten negatieve recensies zouden achterlaten. En om hierin te slagen, hebben @Jue0  en andere ervaren hosts deze geweldige richtlijnen gedeeld:

 

 

1. Een strategie bepalen

 

Of je nu zelf de schoonmaak doet of schoonmakers inhuurt, het is van groot belang dat je ruimte na elk verblijf grondig wordt schoongemaakt, elke keer weer.

 

  • De schoonmaak moet elke keer weer goed zijn, dus kan het handig zijn een checklist te maken voor je schoonmakers. Daar hebben zij ook baat bij, want dan wordt het een routine.
  • Als je een schoonmaker inhuurt, kijk dan eerst zelf wat er allemaal aangepakt moet worden. Zo weet je precies wat aandacht vereist en wat je op je checklist moet zetten.
  • Plan voldoende tijd tussen boekingen in om echt goed schoon te kunnen maken.
  • Een tweede schoonmaker achter de hand hebben, is ook handig als je vaste schoonmaker een keer niet kan.
  • Misschien wil je voor efficiëntie wel investeren in een periodieke grondige schoonmaak, zo wordt de schoonmaak tussen boekingen in minder intensief.

 

2. Bij het begin beginnen

 

Juliette benadrukt het belang om je tijdens het schoonmaken op bepaalde ruimtes te richten.

  • Begin met de plekken waar het een komen en gaan is. "De keuken en badkamers zijn erg belangrijk, want die worden tijdens een verblijf veel gebruikt", aldus @Jue0 . Zodra de badkamers vlekkeloos zijn, ga je door naar de keuken. 
  • Volgende stap: de slaapkamers. @Jue0  schoonmakers openen laden, kijken onder bedden en zorgen ervoor dat ze niets missen. 
  • Doe de bedden als laatste. @Jue0  routine? "De matrassen hebben beschermers, net als de kussens, en je verschoont de hele set", zegt ze.

 

3. Op details letten

 

 
  • Verplaats je in gasten. Tammi, een host in Seattle, zegt bijvoorbeeld: "Het douchegordijn wordt vaak vergeten. Ik heb er een van plastic, dat ik na elk verblijf even inspray en schoonveeg. Daarnaast vervang ik het om de twee maanden."
  • Vergeet trouwens ook niet de plekken die vaak worden aangeraakt, zoals lichtschakelaars. "Die dingen kunnen erg vies worden, maar je merkt ze nauwelijks op", zegt host Adam uit Atlanta. "Een beetje alcohol sprayen en klaar ben je."

 

4. Harige situaties vermijden

 

 

Gasten willen nooit haar van iemand anders in hun ruimte vinden.

  • Sue en John, hosts in Salt Lake City, hebben een tip voor het aanpakken van verdwaald haar: "Nadat ik al het beddengoed heb gewassen, ga ik met een kledingroller over de lakens, kussenslopen en dekens", zeggen ze.
  • Laura, host in Cottonwood, Arizona, vindt dweilen altijd een goed idee. "Maak badkamervloeren op handen en knieën schoon", zegt ze, bijvoorbeeld met een borstel of een microvezeldoek. "Het is sneller en makkelijker, en je ziet geen haren over het hoofd."
  • Vergeet niet om na elk verblijf ook de afvoer van de badkamers schoon te maken.

 

Dit zijn er maar een paar. Als je meer tips wilt, neem dan een kijkje naar dit Informatiecentrum artikel.

 

Ik weet zeker dat velen van jullie geweldige opgepoetste schoonmaaktips hebben die het verdienen om op deze lijst te staan. Deel ze alsjeblieft in de reacties zodat we alle best practices kunnen verzamelen om onze advertenties vlekkeloos te houden. 🔆

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

3 Antwoorden 3
Jue0
Host Advisory Board Member
Nairobi, Kenya

@Sybe Thank you for featuring this to our Dutch Community. Looking forward to some good conversations around this. Best. Jue

JMM
Bertrand19
Level 3
Geraardsbergen, Belgium

Ik begin eigenlijk altijd met de slaapkamers, minst lang werk zo zie je dat je vooruit gaat. Wat moed geeft.  Trouwens bedden verschonen geeft stof af dat in andere ruimtes terecht komt.   Dan doe ik zit en eethoek. Badkamer,  wc en als laatste keukendeel want daar moet tussendoor nog regelmatig zijn om water te nemen ea dingen . 

Ronald114
Level 6
Ouddorp, Netherlands

Bij elke schoonmaakbeurt alles in je handen hebben gehad, vanaf bestekbak, glazen, kopjes, borden, pannen, douchekop, lampen, gordijn roedes, randjes, tv AB , stofzuigerzak, afvalbak, deurknoppen  keukensponsjes, letterlijk alles. En kijk ook naar de verloop datum van je brandpreventie apparaat, rookmelder. 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf