Energieprijzen

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Energieprijzen

Nu de energieprijzen zo extreem stijgen, zal ik waarschijnlijk niet de enige zijn die de prijzen voor de Airbnb-accommodaties gaat aanpassen, zeker voor de komende winterperiode. Dat kan behoorlijk in de papieren gaan lopen bij een strenge winter. En gasten zullen zich ook bewust moeten worden van hun energieverbuik. Hoe te handelen ?

12 Antwoorden 12
Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Emiel1 Wij hadden het er ook over dat je de prijzen wel moet verhogen als de energierekening zo hoog gaat worden...

Mieke0
Level 8
Amsterdam, The Netherlands

@Emiel1 @Quincy @Klarieke0 @Katja202 @Wim-En-Lia0 @Mirjam0 

Het wordt tijd dat we een extra veld krijgen voor energieopslag, net zoals beheerskosten. Of schoonmaak zodat het duidelijk op de bevestiging staat en ook op de boekingsbevestiging ed.

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Ik denk ook dat de meeste mensen hun prijzen zullen gaan verhogen @Wim-En-Lia0. Een buurman van mij (Airbnb host) gebruikt een Google Nest om de temperatuur/energieverbruik in de gaten te houden.

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Klarieke0
Level 7
Koekange, Netherlands

Ons huisje heeft gaskachels, ik zal wel moeten verhogen... 

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Wij zijn offertes aan het aanvragen voor een nieuwe CV ketel die dan ook energiezuiniger is als diegene die we nu hebben want die is ondertussen 13 jaar.

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

Wij hebben een houtkacheltje en n elektrisch kacheltje. Vaste energie prijs en zonnepanelen. Voor nu nog nul op de meter. Verlopig hier dus nog geen issues, maar dat gaat wel komen vrees ik.

Groetjes Katja
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

@Klarieke0 @Emiel1 @Katja202 @Wim-En-Lia0, bij welke energieleverancier zijn jullie? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Klarieke0
Level 7
Koekange, Netherlands

@Quincy budgetenergie. We hebben twee huizen met elk eigen meters en contract. Maar budgetenergie betaalt net zoveel voor de energie die onze zonnepanelen opwekken als dat onze afname kost. Alleen: beide huizen hebben nog gaskachels en dat is niet zomaar vervangen, dat is een flinke kostenpost... 

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Quincy 

 

Wij hebben CoolBlue, gelukkig een contract tot volgend jaar september en we hebben ondertussen een nieuwe super zuinige cv ketel dus scheelt ook.

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Quincy 

 

Ik heb meerdere woningen en verschillende energieleveranciers.

Ik gebruik jaarcontracten  gebaseerd op een kalenderjaar. Dus die lopen af per 1 januari.

 

Mjn gemiddelde prijs voor levering in 2021 is (inclusief alle energiebelastingen en toeslagen en BTW) :

Electra: 0,21/Kwh en Gas: 0,70/m3 

 

Van 1 leverancier ontving ik vandaag een verlengingsvoorstel

Prijs:

Elektra: 0,35/Kwh en Gas: 1,40/m3

 

Dus Elektra ca 66% duurder en Gas maar liefst een verdubbeling !

En het einde is nog niet in zicht.....

 

Dat zal doorberekend moeten worden in de prijs die Airbnb gasten betalen voor hun accommodatie.

Maar nog liever zou ik zien dat gasten zich bewust zijn/worden van hoge energieprijzen en gaan betalen voor wat verbruikt wordt. Helaas is dat, technisch gezien, niet zo eenvoudig te realiseren.

 

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

Wij zitten al jaren bij essent met een vast tarief. Gas hebben we niet, na 30 jaar in Aardbevingsgebied te hebben gewoond is dat het eerste wat er uit is gegaan 8 jaar geleden. 

ik ben het eens met @Emiel1 mensen moeten bewuster gaan leven. Energie ennnn water gebruik gaat ten koste van …. Vul maar in. Het is niet alleen de prijs die hier een argument is. Onze natuur is er ook erg gebaat bij als we eens een beetje gaan consuminderen ipv enkel consumeren. The Shepherd’s hut probeert dat mensen ook te laten zien. Zonder dat het geitenwollen sokken overkomt. Heelveel is gerecycled, servies komt bij de kringloop vandaan. Merendeel van de bouwmaterialen van Marktplaats. Bedden en beddengoed is nieuw. Water gaat door een helofyten filter, dus in de hut geen gebruik van chemicaliën en er is een compost toilet. Douchen met een boiler, op is op. En iedereen roept dat de douche geweldig is. De reactie die wij vaak krijgen is dat mensen zover nog niet hadden nagedacht, maar dat ze thuis ook gaan …. Vul maar in. Dit was helemaal niet onze insteek toen we begonnen, maar is wel iets waar we nu nadruk op leggen. Zien is geloven is doen. Airbnb mag van mij best iets meer ook insteken op eco en milieu. Airbnb lux is zo 2020. De Eco Airbnb is 2030. 😁😉

Groetjes Katja
Mieke0
Level 8
Amsterdam, The Netherlands

@Quincy 

Hi Quincy, Ik had je een bericht gestuurd vorige week maar je hebt niet gereageerd; is het wel binnengekomen. Kun je me anders mailen ajb op: **Email adres verwijderd**

dank

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf