Hallo iedereen in de Dutch Community Center!

Alexandra316
Level 10
Lincoln, Canada

Hallo iedereen in de Dutch Community Center!

Hallo Dutch Community Centre! Ik ben enorm enthousiast om hier te zijn. Ik ben al vier jaar actief op het Engelstalige community, maar toen ik in november 2020 vanuit Canada naar Nederland verhuisde, dacht ik dat ik even langs zou komen om mezelf voor te stellen.

 

Ik begon in september 2017 met het hosten van een appartement op de benedenverdieping van mijn huis. Ik woonde in de regio Niagara, dicht bij de grens met de staat New York en ongeveer een uur rijden van Toronto. Afgezien van de beroemde Niagara Falls, is het ook de druiventeelthoofdstad van Canada, en ik woonde in het toepasselijk genaamde dorp Vineland.

 

De meeste van mijn gasten bezoeken het gebied voor bruiloften en om op wijntours te gaan. Vorig jaar schreef ik een bericht over de Niagara-regio voor het Community Centre: je kunt het hier bekijken [DISCOVER] Niagara, Canada - Airbnb Community (withairbnb.com). Ik heb ongeveer 800 gasten afgespoten in 400 verblijven sinds ik begon. Ik ben ook een hondvriendelijke gastheer en ik denk dat ik samen met hun mensen ongeveer 300 viervoeters heb ontvangen.

 

Coogan, Bexley and AlonsoCoogan, Bexley and Alonso

 

Ik ben eind vorig jaar naar Apeldoorn verhuisd voor werk, net toen de lockdown-maatregelen hier begonnen te verscherpen. Ik woon in Apeldoorn Zuid, heel dicht bij de Nationale Parken van de Veluwe, iets wat ik leuk vind aan de omgeving. Ik heb mijn drie honden meegebracht uit Canada: ik heb Bexley, de gepensioneerde Amerikaanse race-windhond, en Alonso en Coogan, beide galgo's, die werden gered uit Spanje. Ik hou ervan hoe hondvriendelijk het hier is. We gaan vrijwel elke dag naar de aangelijnde bossen, zodat ze kunnen rennen en van de natuur kunnen genieten.

 

Verhuizen tijdens een wereldwijde pandemie is moeilijk geweest, maar ik geniet echt van mijn nieuwe thuisstad en leer Nederland kennen. Ik zou graag uw suggesties horen over plaatsen die ik zou moeten bezoeken, vooral als ze hondvriendelijk zijn! Naast veel bezoeken aan de parken in de Veluwe, ben ik via de Afsluitdijk, Haarlem, de Kinderdijk, Zaanza Schanz, Dordrecht, Rotterdam en Hoek van Holland in Amsterdam, Friesland geweest. Ik ben ook veel in Overijssel geweest, waaronder Hengelo, Enschede, Delden en Oldenzaal.

 

Afgezien van de honden en Airbnb, ben ik absoluut dol op sparen, en ik heb genoten van het bezoeken van tweedehandswinkels hier als het is toegestaan. Ik verzamel vintage metalen Tonka-vrachtwagens in schaal 1: 8, dus ik besteed veel tijd aan het zoeken naar ze. Ik hou ook van hardlopen en yoga. Het leren van Nederlands heeft ook veel van mijn tijd in beslag genomen! Lezen en schrijven gaat goed, maar spreken is een uitdaging. Ik ben van nature introvert en ik vind het moeilijk om mezelf daar buiten te plaatsen, vooral wanneer iedereen hier uitstekend Engels spreekt. Ik ben deze week net begonnen met een nieuwe cursus die zich richt op gesproken taal.

 

View of ApeldoornView of Apeldoorn

 

Qua leven en cultuur vind ik het in Nederland vrij gelijkaardig aan Canada: open en accepterend. Het enige verschil dat ik heb opgemerkt en waardeer is de "Dutch directness". Ik heb ook genoten van het leren over de Nederlandse cultuur door middel van boeken en enkele van de virtuele museumexposities die momenteel worden aangeboden door instellingen zoals het Rijksmuseum. Mijn favoriete boek tot nu toe is How the Dutch are Different van Ben Coates. Ik hou ervan hoe positief hij is over het land en de cultuur. Ik zou graag uw suggesties voor andere boeken of bronnen willen bekijken - hoewel houd er rekening mee dat mijn leesvaardigheid in het Nederlands dichter bij Jip en Janneke ligt dan bij Gerard Reve!

 

Twickel, one of the places my dogs and I have visitedTwickel, one of the places my dogs and I have visited

 

Een van de uitdagingen hier waarvan ik zeker weet dat velen van jullie hier in Nederland bekend zijn, is het vinden van huisvesting. Ik had het geluk een appartement te huur te vinden in de buurt van mijn kantoor en mijn drie honden toe te laten, maar ik ben van plan hier zo snel mogelijk een huis te kopen en ik zou het geweldig vinden om te blijven verhuren.

 

De huizenmarkt is hier erg competitief: de meeste woningen staan ​​binnen 2 dagen onder optie. Het is een zeer concurrerende markt voor kopers. Er zijn ook regels in Apeldoorn rond Airbnb-hosting die het moeilijk maken: het moet ofwel een thuissituatie zijn, waar ik me momenteel niet zo prettig bij voel, of een zelfstandige woning bezitten die exclusief voor Airbnb wordt gebruikt. Het hosten van een tiny house op het terrein of een appartement dat deel uitmaakt van je huis is blijkbaar niet toegestaan. Mijn ideale plek is een woonboerderij met gastensuite, ideaal vlakbij Apeldoorn. Ik zou graag meer horen over wat voor soort ruimte je huurt en hoe je je Airbnb-accommodatie hebt gekozen. Ik zou ook dol zijn op uw tips voor het kopen van een huis in Nederland. Ik werk momenteel samen met een makelaar om me door het proces te helpen, maar ik zou het perspectief van andere verhuurders in de omgeving erg op prijs stellen.

 

My dream Dutch house!My dream Dutch house!

 

Ik zou over het algemeen ook graag wat nieuwe mensen ontmoeten! Het was moeilijk om vrienden te maken tijdens de pandemie, en een vriendelijk hallo zou zeer op prijs worden gesteld. Ik kijk ernaar uit jullie allemaal beter te leren kennen.

28 Antwoorden 28
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Welkom en wat een prachtig verhaal @Alexandra316😊

 

Allemaal een warm welkom aan Alexandra @Mirjam0 @Mieke0  @Bob297 @Wim-En-Lia0 @Sineke0 @Sina25 (@Emiel1 waarschijnlijk ken je Alexandra al van de EN CC 😉 ) 🎉

 

@Sina25 @Marianne507 , hebben jullie misschien wat tips over Airbnb hosting/huizenmarkt voor Alexandra? (aangezien jullie allebei in Gelderland wonen) 

 

Ik hoop dat jullie de tags niet erg vinden 🙏

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Mieke0
Level 8
Amsterdam, The Netherlands

Hi Alexandra,

Leuk je verhaal te lezen en je enthousiasme te zien. Ik woon in Amsterdam en ik dacht dat ze alleen daar gekke regels hadden maar blijkbaar doet Apeldoorn mee. Ik heb een stacaravan in Harfsen (bij Zutphen); je bent welkom om bij te kletsen. 

 

Ik snap het probleem van kopen. Mirjam en ik hebben ook een superhost ontmoet op een bijeenkomst vorig jaar in Amsterdam en volgens mij kwam hij ook uit jouw omgeving; ik zal Fairouz (Airbnb) vragen of zij dit nog kan terugvinden op de presentielijsten; hij had geen problemen met een B&B staat me bij. 

 

Nu zijn gasten best leuk in huis hoor maar het is wel belangrijk dat je een eigen badkamer hebt maar ik begrijp ook je bedenkingen.

 

Ik zou de tijd nemen en mail me gerust op: opreismieke@gmail.com

 

een fijne tijd in ons landje....

Mieke

Dominique1262
Level 1
Durbuy, Belgium

welkom

@Dominique1262 dank u wel! Leuk u te ontmoeten! 

Jolanda36
Level 3
Groningen, Netherlands

@Quincy @Alexandra316 ,

Welkom Alexandra in Nederland.

Helaas kan ik weinig voor je betekenen naar je huizenjacht want wij wonen in Groningen.

Hopelijk vindt je snel een mooi huis waar je ook fijn met je prachtige honden kan wonen.

Veel succes en laat het weten als ik nog iets voor je kan doen.

Sina25
Level 7
Emst, Netherlands

Wat een mooi verhaal @Alexandra316 ! (Thx voor taggen @Quincy )

 

Welkom in Nederland en vooral in het mooie Gelderland.

We wonen niet ver van elkaar, wij zitten aan de andere kant van Apeldoorn en verhuren zelf twee huisjes via Airbnb op de Veluwe. Echt superleuk om te doen!

De Veluwe is inderdaad en prachtige plek om te wonen en gasten komen er ook graag!

 

De huizenmarkt is  inderdaad momenteel “killing”. Toevallig weet ik dat later dit jaar een huis met drie accommodaties, die momenteel ook via Airbnb worden verhuurd, vrij komt. Misschien leuk om in de gaten te houden 😉

 

Het lijkt me ook leuk om een keer met andere hosts af te spreken en ervaringen uit te wisselen. Misschien leuk om een keer koffie te doen!

 

Groetjes,

Sina

@Sina25 

 

Leuk u te ontmoeten!

 

Ik hou echt van Apeldoorn. Goed om iemand anders te ontmoeten die hier woont.

 

Ik zou graag afspreken voor koffie.

 

Ik ben zeker geïnteresseerd in dat huis. Ik heb geen grote haast om iets te kopen: ik wil wachten op het goede.

 

@Jolanda36 dank u wel! Ik hoop het ook! 

Karin1468
Level 2
Netherlands

Welkom Alexandra, ook ik kan je helaas niet helpen bij het vinden van een huis omdat ik in Amsterdam woon. Ook hier is de woningmarkt totaal overspannen ben ik bang. De regels voor Airbnb in Amsterdam worden mede daardoor steeds strenger. In Amsterdam verhuur ik zelf geen accommodatie maar mijn dochter wel in Amsterdam Noord Buiksloterham. Wij verhuren ons huis op Curaçao en hebben inmiddels al veel (tevreden) gasten mogen ontvangen.

 

Ik vind het leuk dat je ondanks de lastige omstandigheden ivm Corona het naar je zin hebt in Nederland en de taal al zo goed beheerst. Hopelijk komt er op afzienbare tijd wat versoepeling en kun je een aantal plaatsen bezoeken. Veel groet en succes, Karin. 

@Karin1468 leuk u te onmoeten!

 

Ja, ik heb gehoord van de regels in Amsterdam: erg streng. Ik heb ook gehoord dat de huizenmarkt daar wild is.

 

Ik denk dat ik zou kunnen genieten van hosting op Curaçao. Hoe gaat dat met de Corona-crisis?

 

Ik heb er naar uitgekeken om naar buiten te gaan en meer te zien. In de tussentijd probeer ik er zeker ook het beste van te maken.

 

Lisette51
Level 3
Koksijde, Belgium

Zo mooi geschreven !  succes in Nederland, je woont alvast in een prachtige omgeving. Alhoewel ik Schouwen-Duivenland mijn thuis tot mijn 18e de mooiste plek in Nederland vind. Nu woon ik aan de Belgische kust, ik nodig je graag eens uit. Ook hier hebben we een prachtig natuur wat Nederlanders nog niet ontdekt hebben, EN de gezelligheid van de Belgen 🙂  Je honden zullen het strand vast ook leuk vinden. Wij wandelen iedere ochtend met onze Jack op het strand, spelen met alle honden samen. Dat is het he....genieten van de kleine dingen. groetjes uit Oostduinkerke, Lisette

@Lisette51 leuk u te onmoeten! Bedankt!

 

Bedankt voor de uitnodiging naar België! Ik heb eigenlijk een vriend die in de buurt van Brussel woont, maar vanwege de lockdowns heb ik hem niet kunnen bezoeken. Ik kijk er naar uit om te gaan: het ziet er erg mooi uit.

Mooie gelegenheid om samen naar de kust te komen 🙂 

Robert4552
Level 1
Purmerend, The Netherlands

Hello nieuwe Nederlander 🙂 Je woont in een mooi boomrijk gebied van ons kleine land. Ik run een airbnb nabij Amsterdam. Gasten komen bij mij en mijn hond Teddy - Tibetaanse Terrier - voor de rust en gezelligheid. Ik heb in Beekbergen, close to Apeldoorn- een boshuis. Misschien een keertje wandelen in de bossen rond mijn boshuis. PS complimenten voor jouw fraaie tekst. Groet Robert Kroon 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf