Hoe beheer je de vrije dagen tussen boekingen?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hoe beheer je de vrije dagen tussen boekingen?

Quincy_0-1663237322666.jpeg

 

Hallo allemaal!

 

Een volle agenda is iets moois, waar velen naar streven! De vorm van een volle agenda kan echter van Host tot Host verschillen, afhankelijk van hoe je de gaten tussen boekingen benadert.

 

Aan de ene kant, als je rekening houdt met de tijd die nodig is om een accommodatie voor te bereiden en schoon te maken van de ene gast naar de andere, kun je wat ademruimte inplannen tussen verblijven. Aan de andere kant lijken die paar vrije dagen misschien een gemiste kans en sommige verhuurders zouden kunnen proberen wat last minute aanbiedingen te doen om ze op te vullen.

 

Wat is jouw strategie als het gaat om gaten tussen boekingen? Maak je er doelbewust gebruik van of probeer je ze te vermijden?

 

Quincy

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

10 Replies 10
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

@Mieke0 @Mirjam0 @Emiel1 @Katja202 @Kirsten266 @Ronald114 @Klarieke0 @Barbera0, hoe gaan jullie hiermee om? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Omdat ik een heel goede band heb met een professionele schoonmaak overleg ik per maand met haar of we kortdurende verblijven kunnen vrijgeven voor last-minute boekingen. Daarnaast houd ik vast aan een vast uitcheckmoment, 11 uur en incheck vanaf 14 uur. Regelmaat structureert. Daarnaast, wanneer het om een boeking voor of na een annulering gaat, neem ik contact op via Airbnb pagina met de aankomende huurders, meld dat er mogelijkheid tot verlenging is, dus aanpassingsverzoek indienen via de site. Dat werkt wonderwel goed. 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Dankjewel voor het delen @Ronald114! Verlengen je gasten soms dan ook wel hun reservering? Of komt dit niet zo vaak voor? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Eigenlijk nooit, tot nu toe... 

@Quincy 

ik blok  eigenlijk altijd sowieso dagen  in mijn Airbnb agenda omdat ik niet permanent in mijn verhuur accomodatie  aanwezig ben; mijn “gewone” thuisagenda is leidend, aan de hand daarvan stel ik de kamer beschikbaar, maximaal 3 nachten achter elkaar - als ik niets naders te doen  heb-, dan vind ik het wel weer genoeg

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Ik blok eigenlijk alleen maar wanneer we niet kunnen.  En als er dan een vrije dag tussen de boekingen komt dan neem ik rust of ga ik even goed aan de slag 😉

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Ook heerlijk om even je rust te pakken 😊 @Kirsten266 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Ik had na zondag nog 4 open dagen. Had de kids al beloofd dat we zelf een paar dagen zouden logeren in het Tinyhouse maar er is toch nog een boeking binnengekomen 🙈😄

Op naar de volgende vrije dagen dan maar Het laagseizoen zal toch wel ooit beginnen? 😉 

Sineke0
Level 10
Mill, Netherlands

Ik had toevallig een week open vanwege een annulering , die ik goedgekeurd heb , van vaste gasten. Toen eens op ons gemak wat dingen gedaan in het appartement. Muur in de grote slaapkamer geschilderd , keukenkastjes leeg gemaakt en afgedaan. Ook weer eens tijd om bovenop de kastjes schoon te maken. Heerlijk zo een weekje om alles weer in gereedheid te brengen voor nieuwe gasten. Ik verwacht ieder moment mensen uit Canada. Vader is 93 en wil dolgraag zijn broer van 91 die hier in een volgend dorpje woont nog eens zien. Vanwege Covid was het 2 jaar uitgesteld en nu komt het er echt van. Hartstikke leuk !!

 

Klarieke0
Level 7
Koekange, Netherlands

@Quincy de Bosherberg is allereerst ons eigen gastenverblijf. Dus vrienden en familie gaan altijd voor, ook op populaire momenten als de kerstvakantie. Ik kan er dus ook niet mee zitten als ik niet vol zit, het is leuk voor erbij. Geen goed gevoel bij een gast is dus niet verhuren. Het blijft mijn huisje🙂