Gasten die niet communiceren voor aankomst

Opgelost!
Wendy1637
Level 1
Utrecht, Netherlands

Gasten die niet communiceren voor aankomst

Hallo , ik ben nieuw hier en verhuur morgen mijn woning aan 3 toeristen. Na hun boeking hebben ze niet meer gereageerd op mijn berichten . Heb ze 3 dagen geleden gevraagd of ik slaapbank of extra matras moet klaar leggen. Gisteren gevraagd hoe laat ze morgen denken aan te komen ook geen reactie. Ik ben niet van plan om hele dag thuis te wachten en dan heel laat nog naar een andere logeerlocatie te moeten rijden (mijn camper bus licht is recent stuk gegaan dus kan dan niet meer rijden in donker). Moet zelf dus echt om 18u wegrijden en heb de incheck net gezet naar tussen 14-18u ipv eerder 14-22u. Als ik het op tijd wist had ik nog iemand kunnen vragen voor de sleutel te geven. Als gasten niet meer gaan reageren , wat moet ik dan doen?

1 Beste Antwoord
Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Wendy1637 
soms lezen gasten de berichten van airbnb niet.
Onder de naam van de gast (bij de boeking) staat z'n telefoonnummer. Heel klein afgedrukt.
Die sla ik op bij reservering en controleer of ze whatsapp hebben.
Bellen is soms de makkelijkste en snelste oplossing

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

6 Antwoorden 6

Erg lastig. Ook eens gehad, maar dan in eerder stadium, dus ver voor de aankomstdatum. Zij hebben toen alsnog geannuleerd. 

Kun je niet voor de zekerheid slaapbank/matras klaarleggen? En dan gewoon berichten dat je het klaargelegd hebt voor de zekerheid doordat je geen bericht kreeg. Plus de uitleg dat je niet direct naar de locatie kan komen. Dan is het hun "eigen schuld" als het alsnog niet helemaal is wat ze wilden. Succes 👍🏻

Volgens mij kun je ook Airbnb bellen en zeggen dat er geen contact meer is te krijgen. Zij kunnen dan misschien iets voor je betekenen.

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Wendy1637 
soms lezen gasten de berichten van airbnb niet.
Onder de naam van de gast (bij de boeking) staat z'n telefoonnummer. Heel klein afgedrukt.
Die sla ik op bij reservering en controleer of ze whatsapp hebben.
Bellen is soms de makkelijkste en snelste oplossing

Wendy1637
Level 1
Utrecht, Netherlands

Dank, was al opgelost want had indd hun tel nummer gevonden en ze aan de telefoon gekregen 🙂

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Extra tip: je kunt tegenwoordig gelukkig zien of de berichten überhaupt gelezen zijn. 

als ik, of de gast, iets op what’s app zeg dan kopieer ik dat gesprek naar Airbnb. Ik begrijp van anderen dat Airbnb alleen wil dat er via hen gecommuniceerd wordt en mocht er toch onverhoopt iets mis lopen dan heb je in ieder geval ‘bewijs’ 

Patricia3617
Level 9
Maaseik, Belgium

Hallo Wendy, 

Het gemak is dat we de mobiel nummer van de gast krijgem eens de boeking effectief is, als het gaat over de punten die je hier aankaart zoals voorbereiding, aankomst enz..sturen wij een kopij van wat we vragen in de Airbnb chat ,via whats app , of gewoon sms .. daar is  dan geen excuses meer van de gast om te zeggen dat hij niet op de hoogte was of gebracht is .

Vele lieve groetjes en veel succes🤗👍

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf